کد خبر 203312
۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶

تعیین امین برای موقوفات قزوین

تعیین امین برای موقوفات قزوین

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: تعیین امین برای موقوفات با هدف ارتقای بهره‌وری موقوفات و حفظ عین موقوفات با استفاده از ظرفیت‌های مردمی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی روز پنجشنبه در نشست تشریح عملکرد امنای موقوفات استان قزوین افزود: مجموعه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در راستای اجرایی سازی یکی از مواد قانون وقف و دستور ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه در بحث واگذاری مدیریت موقوفات استان به امنا از ابتدای ابلاغ این دستورالعمل، موقوفات را در مرحله اول به صورت امین فردی و موقوفه به موقوفه و در مرحله دوم به شکل بلوک بندی در اختیار امنا قرار قرار داد.

وی اظهار کرد: به همین منظور ۴۶۸ موقوفه در ۱۱ بلوک تقسیم بندی شد که شامل یک بلوک در البرز، ۲ بلوک در شهرستان تاکستان، سه بلوک در شهرستان بوئین زهرا و آوج و در شهرستان های قزوین و آبیک پنج بلوک موقوفات معین شد.

حجت الاسلام مجیدی تصریح کرد: در همین راستا موقوفات درآمدزا و بی درآمد را به صورت متناسبی در کنار یکدیگر قرار دادیم و در همه بلوک ها موقوفات درآمدزا و بدون درآمد قرار گرفت و امنای موقوفات شناسایی شدند.

وی اضافه کرد: دوره های مختلفی نیز برای آشنایی این امنا با قوانین و دستورالعمل ها و مقوله وقف برای این امنا برگزار شد به گونه ای که امنای موقوفات استان توانستند با این مقولات و شیوه و دستورالعمل ها و سامانه جامع موقوفات و اماکن مذهبی سازمان اوقاف آشنایی خوبی داشته باشند.

به گفته این مسوول، با توجه به اینکه در مجموعه اداره کل اوقاف و امور خیریه قزوین در حوزه نیروی انسانی کمبودهایی وجود دارد اما با حضور امنای موقوفات تا حدودی این کمبود نیرو مرتفع شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه امنا مراحل قانون و اجرایی حوزه وقف را فرا گرفتند، شاهد اتفاقات بسیار خوبی در روند اجرای امور موقوفات به ویژه در حوزه شناسایی و احیای موقوفاتی که توجهی به آنها نمی شده، هستیم و موقوفاتی که اجرا نشده و رقابتی که به دست فراموشی سپرده شده بود با حضور امنا در حال شناسایی و ورود به چرخه وقف می باشد.

وی یاد آور شد: امیدواریم این حضور موثر امنا در کنار همکاران ما در مجموعه اوقاف استان بتواند در تثبیت حقوق حقه موقوفه و احیای این موقوفات مثمر ثمر باشد و با درآمدزایی موقوفات که از طریق تلاش همکاران و امنای وقف رقم می خورد نیات واقفین خیراندیش ساری و جاری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha