کد خبر 203300
۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵

۲۴۹هکتار از اراضی کشاورزی قزوین به سامانه نوین آبیاری مجهز شد

۲۴۹هکتار از اراضی کشاورزی قزوین به سامانه نوین آبیاری مجهز شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۴۹ هکتار از اراضی کشاورزی استان به سامانه نوین آبیاری مجهز شد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛  محمد حسین عطایی روز پنجشنبه در نشست سامانه نوین آبیاری که با حضور مدیران ستادی، مدیران جهاد کشاورزی شهرستان ها و کارشناسان فنی برگزار شد،افزود: این میزان اراضی مجهز شده در قالب ۹ طرح اجرا و عملیاتی شده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر هزار و ۴۸۸ هکتار از اراضی کشاورزی استان برای تجهیز به سامانه نوین آبیاری در دست اقدام است که میانگین پیشرفت فیزیکی آنها بالای ۶۵ درصد است.

به گفته این مسوول، با اجرای ۲۴۹ هکتار سامانه نوین آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری این استان رتبه هشتم کشور را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه اجرای طرح های سامانه نوین آبیاری به افزایش بهره وری کمک می کند،گفت: با توجه به کمبود منابع آبی در استان ایجاب می کند به سمت روش های نوین آبیاری در مزارع و باغات حرکت کنیم.

عطایی بر لزوم اهمیت اجرای طرح های عمومی سامانه های نوین آبیاری تاکید کرد و افزود: با پیگیری ها و بررسی تک تک طرح های عمومی شهرستانها، تاکنون حرکت خوبی در راستای تکمیل طرح های عمومی در شهرستانها انجام شده که این امر بایستی ادامه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح های نوین آبیاری موجب کاهش تلفات آب در اراضی زراعی و باغی ، افزایش بهره وری آب در بخش کشاورزی، کاهش مصرف آب و رعایت الگوی مصرف می شود.

تاکنون ۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به آبیاری نوین تجهیز شده اند.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha