کد خبر 203297
۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴

امام جمعه زنجان: گسترش بیمه کشاورزی در میان جامعه هدف ضروری است

امام جمعه زنجان: گسترش بیمه کشاورزی در میان جامعه هدف ضروری است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر زنجان گفت: باید بیمه کشاورزی در میان کشاورزان و بهره برداران این بخش گسترش یابد که در کاهش خسارات حوادث غیرمترقبه بسیار موثر است.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ حجت الاسلام علی خاتمی روز پنجشنبه در دیدار با قائم مقام صندوق کشاورزی، افزود:موضوع اطلاع رسانی مزایای بیمه کشاورزی باید در دستور کار باشد چون برخی از روستائیان از مزایای بیمه کشاورزی اطلاع ندارند.

خاتمی گفت: افزایش بعد تبلیغی بیمه کشاورزی، تاثیر بسزایی در گسترش آن دارد و ذهنیت و تصور مردم را نسبت به بیمه کشاورزی تغییر می دهد.

وی با تاکید بر آموزش جامعه هدف بیمه کشاورزی، افزود: با توجه به اینکه اغلب کشاورزان میانسال هستند باید به زبان این افراد، بیمه را برای آنها توضیح داد تا شاهد ترغیب آنها به سمت بیمه باشیم.

باید کشاورز خسارت کمتری را متحمل شود

قائم مقام صندوق کشاورزی نیز در این دیدار با اشاره به برخی از تمهیدات صندوق در حمایت از کشاورزان، گفت: برنامه‌های تشویقی برای بیمه کشاورزان در نظر گرفته شده است و به افرادی که زکات بپردازند در حوزه بیمه ۱۰ تا ۱۵ درصد تخفیف داده می شود.

علیرضا آل امین از آمادگی صندوق بیمه کشاورزی برای حمایت از اجرای الگوی کشت محصولات باغی خبر داد و گفت: الگوی کشت یک سیاست راهبردی است و می تواند در حوزه کشاورزی مؤثر باشد.

آل امین افزود: ما باید کاری کنیم که کشاورز خسارت کمتری متحمل شود که در تمام دنیا هم این موصوع وجود دارد وقتی کشاورز خسارت کمتری ببینید قاعدتاً بیمه کشاورزی هم که متعلق به دولت است هزینه کمتری را پرداخت می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha