کد خبر 203275
۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹

محمدخانی اعلام کرد؛

۹۳ شکایت مفتوح شهرداری تهران از مالکان ساختمان‌های ناایمن روی میز دستگاه قضا

۹۳ شکایت مفتوح شهرداری تهران از مالکان ساختمان‌های ناایمن روی میز دستگاه قضا

سخنگوی شهرداری تهران در واکنش به انتشار لیست ساختمان‌های ناایمن اعلام کرد: ۹۳ شکایت مفتوح شهرداری تهران از مالکان ساختمان‌های ناایمن روی میز دستگاه قضا است.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران در یک برنامه تلویزیونی با پرداختن به موضوع ساختمان های ناایمن گفت: از همکاران خوبم در مجموعه آتش‌نشانی که بدون هیاهو و جنجال مسیر پایش ساختمان‌های ناایمن از منظر حریق را بررسی و احصا کردند، تشکر می‌کنم. با پیگیری‌های صورت‌گرفته تعدادساختمان‌های ناایمن کاهش و به ۹۳ ساختمان رسید. لیست به دستگاه قضا ارسال شده و برای آنها پرونده قضایی تشکیل شده است.

سخنگوی شهرداری تهران افزود:پیشنهاد می‌کنم از رییس ستاد مدیریت بحران شهرداری تهران برای توضیح مفصل ماجرا دعوت کنید. موضوع ایمنی ساختمان‌های پایتخت هفت-هشت آیتم دارد؛ حریق یکی از آنهاست.

رییس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران تاکید کرد: شهرداری طبق وظیفه قانونی خود در حال پیگیری موضوع است. شهرداری تهران ضابط قضایی نیست، ولی در هم افزایی با دیگر دستگاه‌ها موضوع ایمن‌سازی این ساختمان‌ها را دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بدون همکاری دستگاه قضا نمی‌توان اقدام به ایمن‌سازی ساختمان‌ها کرد، ادامه داد: ساختمانی که سال گذشته دچار حریق شد و یکی از بهترین نیروهای آتش‌نشان ما در این حادثه به شهادت رسید، درواقع سال گذشته پلمپ هم شده بود!

محمدخانی تصریح کرد:۹۳ پرونده باز شکایت از مالکان ساختمان‌های ناایمن در دستگاه قضایی هم‌اکنون وجود دارد. وظیفه رسانه ها پیگیری از دستگاه قضایی برای به نتیجه رساندن شکایت‌هاست.

محمدخانی با بیان اینکه ما هم‌چنان هم موافق انتشار لیست ساختمان‌های ناایمن نیستیم، گفت: البته حتماً دستگاه قضایی مصلحت را در انتشار این لیست دانسته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه ما موافق حداکثری اطلاعات و شفافیت هستیم، افزود: فراتر از انتشار اسامی ساختمان‌های ناایمن، تبعیت از قانون است. انتشار اسامی این ساختمان‌ها در سالگرد متروپل رخ داد. اما این فاجعه از منظر حریق اتفاق نیفتاد.

وی گفت: خودمان را در شهرداری موظف به پاسخگویی به مردم می‌دانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha