کد خبر 203274
۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹

سرپرست معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان:

جوانان انقلابی در عرصه‌های فرهنگی و علمی حضور پررنگی داشته باشند

جوانان انقلابی در عرصه‌های فرهنگی و علمی حضور پررنگی داشته باشند

سرپرست معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان گفت: جوانان انقلابی باید برای تحقق گام دوم انقلاب در عرصه های فرهنگی و علمی حضور فعالتر و پررنگ تری داشته باشند.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ مجید آوج روز پنجشنبه در نشست علمی، تخصصی گام دوم انقلاب به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در سنندج اظهار کرد: در گام دوم انقلاب نیز همچون سوم خرداد سال ۱۳۶۱ نیازمند تفکر و روحیه مقاومت در برابر دشمن هستیم.

وی افزود: دشمن بیش از هر چیز عزت، اقتدار و عظمت ما را نشانه گرفته و باید بدانیم که بنا بر تاکید سکاندار انقلاب، همچنان خرمشهرها در پیش داریم و این موضوع لزوم حضور جوانان انقلابی در عرصه های مختلف کشور را بیش از پیش می کند.

در ادامه این نشست رییس جهاد دانشگاهی استان کردستان نیز اظهار کرد: یاد شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و به ویژه شهدای سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر باید همیشه گرامی داشته و راهبری آنان برای نسل جوان بازگو شود.

اکبر اسدی با اشاره به اینکه حضرت امام نهضت بزرگی را به وجود آورده که تا کنون ادامه دارد، افزود: همزمان با شکل گیری انقلاب اسلامی و بعد از آن حرکت های زیادی در کشورهای مختلف به وجود آمد که با توجه به اینکه اساس و بنیان محکمی در شکل گیری نداشته بعد از مدت کوتاهی از مسیر اصلی خود خارج شده و از بین رفته اند، اما نهضت امام خمینی در قالب انقلاب اسلامی با پشتوانه معنوی و الهی روز به روز پربار گشته و با اقتدار ادامه دارد.

وی بیان کرد: نهضت امام خمینی(ره) مکتب فکری را متولد کرد که ابعاد مختلفی دارد و برای تبیین این مکتب باید آرا و اندیشه های امام ( ره) به درستی مورد بررسی و واکاوی قرار گیرد.

رئیس جهاد دانشگاهی کردستان ادامه داد: برای تحقق این امر در ابتدا باید مبانی معرفت شناسی، انسان شناسی، هستی شناسی حضرت امام(ره) مورد بحث قرار گیرد.

به گفته اسدی، خدا محوری، برخورداری از فطرت نورانی و الهی، تربیت هماهنگ با فطرت، کمال طلبی، یگانگی روح و جسم، اصالت داشتن روح نسبت به جسم از جمله ویژگیهای ذاتی انسان از دیدگاه امام خمینی( ره) است.

وی افزود: از جمله ویژگی های معرفتی انسان از دیدگاه امام( ره) این است که انسان هیچ مطلبی را بدون دلیل نمی پذیرد با این حال انسان در شناخت محدود است و توان شناخت همه آنچه را که هست، ندارد و یا اگر توان داشته باشد فقط ظواهر را می بیند.

آینده نگری و بصیرت انقلاب اسلامی

حاتمی مسئول بسیج اساتید استان کردستان هم در این نشست گفت: صحبت کردن در مورد امام خمینی(ره) و تولد انقلاب و پیشرفت هایی که در جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاده، بسیار سخت و در عین حال ارزشمند است.

وی اضافه کرد: امام خمینی (ره) با پشتوانه مردمی بودن انقلاب اسلامی و احترام به مردم به صورت ویژه در سخنرانی های مختلف به مردم سالاری دینی اشاره می‌کرد.

مسئول بسیج اساتید استان کردستان در ادامه، به ویژگی های عاطفی انسان اشاره کرد و افزود: از دیدگاه امام خمینی( ره) محبت و دوستی یک فطرت ابتدایی در وجود انسان و عداوت و دشمنی یک فطرت ثانوی است که در وجود انسان پیدا می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha