کد خبر 203221
۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸

عبدالکریم جاسم بصری سرکنسول عراق در گفتگو با «حیات»:

دیپلماسی فرهنگی باعث ایجاد وحدت میان کشورها می‌شود

دیپلماسی فرهنگی باعث ایجاد وحدت میان کشورها می‌شود

سرکنسول عراق گفت: دانشمندان بر این باورند که قرن ۲۱ قرن گفتگو است، معتقدم دیپلماسی فرهنگی باعث ایجاد وحدت میان کشورها می‌شود.

عبدالکریم جاسم بصری سرکنسول عراق در حاشیه برگزاری جشنواره بین المللی فیلم و فیلمنامه ایثار در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات گفت: بسیار خوشحالم که مستند «حضور انسان» اثر خانم قصون الماضی را تماشا کردم، بسیاری از فیلم‌های این جشنواره برایم شگفت انگیز و جالب بودند.این فیلم‌ها که تعدادشان 158فیلم بود از میان هزاران اثر ارائه شده انتخاب شدند.

وی افزود:  دانشمندان بر این باورند که قرن ۲۱ قرن گفتگو است، معتقدم دیپلماسی فرهنگی باعث ایجاد وحدت میان کشورها می‌شود، آگاهیم که کشور ایران در زمینه هنر بسیار مستعد و دارای آگاهی زیادی است، همچنین کشور ما نیز در زمینه تئاتر استعداد زیادی دارد.

سرکنسول عراق گفت: امسال اولین سالی‌ است که جشنواره ایثار برگزار شد، فیلم‌های زیادی در جشنواره شرکت کرده اند، ۴۵۰۰ اثر از طریق داوران بررسی شد که بخشی از آن در زمینه مستند، فیلم کوتاه و...به جشنواره راه یافت.

وی ضمن تشکر از برگزارکنندگان این جشنواره گفت: امسال با فیلم لالایی نیزار در جشنواره بین المللی ایثار شرکت کرده‌ام، در بخش بین المللی شاهد آثار زیادی بودیم و ما در بحث فیلمسازی در بخش بین المللی صاحب سبک هستیم و حرفی برای گفتن خواهیم داشت، مطمئنا در سال‌های بعدی در بخش بین المللی خواهیم درخشید.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha