کد خبر 203205
۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴

مرعشی در گفتگو با «حیات» خبر داد؛

تشریح اقدامات بهداشتی و درمانی جمعیت هلال احمر در اربعین 1402/ برپایی موکب در شهرهای نجف، کاظمین، سامرا و کربلا

تشریح اقدامات بهداشتی و درمانی جمعیت هلال احمر در اربعین 1402/ برپایی موکب در شهرهای نجف، کاظمین، سامرا و کربلا

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر به تشریح اقدامات بهداشتی و درمانی هلال در اربعین 1402 خبر داد و گفت: موکب های جمعیت هلال احمر در شهرهای نجف، کاظمین، سامرا و کربلا برپا خواهد شد.

سیدعلی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی «حیات» با تشریح اقدامات جمعیت هلال احمر برای ایام اربعین 1402 بیان کرد: در حال حاضر بیمارستان 247 تخته امام علی(ع) در نجف اشرف  با استقرار کادر درمانی، شامل پزشکانی از دو کشور ایران و عراق به ارائه خدمات می پردازد و مقرر شد طبق برنامه ریزی ها در ایام اربعین حسینی و حضور زوار تعداد تیم درمانی و تجهیزات مورد نیاز افزایش یابد.  

وی با بیان اینکه اداره و مدیریت بیمارستان به عهده جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران است، افزود: تجهیزات تکمیلی این بیمارستان به منظور ارائه خدمت به زوار اربعین در داخل کشور خریداری و بارگیری شده است و به محض صدور مجوز واردات به دولت عراق این تجهزات توسط کامیون ها به این کشور منتقل خواهد شد.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه بیمارستان 247 تخته امام علی(ع) آماده ارائه خدمات به تمام اهالی نجف است، تاکید کرد: بیمارستان فوق تخصصی امام علی (ع) شامل بخش های مختلف تصویربرداری(اعم از سی تی اسکن و ام آر آی)، بخش تروما و بخش جراحی های فوق تخصصی قلب، زانو و لگن است.

مرعشی همچنین به برپایی استراحتگاه و اقامتگاه های متعدد توسط جمعیت هلال احمر اشاره کرد و گفت: جمعیت هلال احمر تا این لحظه با NGO هایی که در ایام اربعین به ارائه خدمت می پردازند وارد مذاکره شده تا پس از ایجاد تفاهم از استعدادهای این گروه ها با همکاری نیروهای هلال احمر استفاده شود.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر امسال وظیفه نظارت و پشتیبانی از خدمات اربعین را عهده دار است، خاطر نشان کرد: جمعیت هلال احمر آماده همکاری با تمام افرادی است که در ایام اربعین با برپایی موکب ها به ارائه خدمت می پردازند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از برپایی موکب های درمانی در چهار بخش اصلی خبر داد و اعلام کرد: در مرحله نخست، با توجه به آمار تصادفات و تلفات جاده ای بخشی از تیم جمعیت هلال احمر در جاده های منتهی به مرزهای ششگانه زیارت اربعین مستقر خواهند شد.

مرعشی مطرح کرد: مقرر شد در گام دوم، موکب های درمانی جمعیت هلال احمر در مرزهای ششگانه زیارت اربعین با هدف جلوگیری از گرمازدگی زائران به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی بپردازند. در حقیقت زائران با حضور در سالن های خنک کننده این موکب ها که به صورت شبانه روزی به ارئه خدمات می پردازند استراحت نموده و تجدید قوا می کنند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر تصریح کرد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، بناست تعدادی از موکب های درمانی جمعیت هلال احمر در جاده نجف به کربلا و بین فواصل هر 100 عمود با حضور پزشکان برپا شده و به ارائه خدمات سرپایی نظیر ویزیت، نوار قلب و توزیع دارو بپردازد. همچنین زائران ابا عبدالله الحسین (ع) می توانند با حضور در این موکب ها ساعاتی استراحت نمایند.

وی در پایان اظهار کرد: زائران حسینی در صورت لزوم می توانند با حضور در موکب های جمعیت هلال احمر در شهرهای نجف، کاظمین، سامرا و کربلا از خدمات موجود بهره ببرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha