کد خبر 203204
۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰

موسس انتشارات صدرا چه کسی بود؟ + فیلم

موسس انتشارات صدرا چه کسی بود؟ + فیلم

مدیرغرفه انتشارات صدرا گفت: انتشارات صدرا در سال ۱۳۵۷ توسط شهید مطهری برای تمرکز نشر آثارشان به یاد صدرالمتألهین شیرازی تأسیس شد.

محمدحسین مطهری نوه شهید مطهری و مدیرغرفه انتشارات صدرا در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات گفت: انتشارات صدرا در سال ۱۳۵۷ توسط شهید مطهری برای تمرکز نشر آثارشان تأسیس شد. تا آن زمان  خیلی از انتشارات مختلف کتاب‌های ایشان را چاپ می‌کردند؛ شهید مطهری انتشارات صدرا را به یاد صدرالمتألهین شیرازی (صدرالدین محمد بن ابراهیم قوام شیرازی) تأسیس کردند.

وی افزود: بعد از شهادت شهید مطهری نیز شورای نظارت بر نشر آثار استاد مطهری تشکیل شد و توسط خانواده‌مان آثار زمان حیات شان تجدید چاپ شد همچنین آثاری که از ایشان باقی‌مانده بود نیز از اول منتشرو مورد بازنشر قرار گرفت.

 مطهری گفت: ۱۳ سال است که درنمایشگاه بین المللی کتاب تهران به عنوان مدیر غرفه انتشارات صدرا (شهید مطهری) مشغول هستم و گفتگو با مخاطبین آثار استاد مطهری را دوست دارم که پیشنهادات و انتقاداتشان  را بشنوم تا در جهت بهتر شدن کیفیت کار در انتشارات گام برداریم، اکنون تقریباً حدود صد و هفتاد عنوان از کتاب خاص شهید مطهری را در اختیار داریم. 

وی افزود: تاکنون هفده جلد از مجموعه یادداشت‌های شهید مطهری منتشرشده که فیش‌های تحقیق ایشان می‌باشد؛ مجموعه آثار به‌صورت تحقیقی و موضوعی چاپ می‌شوند که سی و چهار جلد هستند.

 مطهری گفت: امسال کتابی از هشت مجموعه اشعار و خاطرات همسر شهید مطهری که در اسفندماه سال گذشته به رحمت خداوند رفتند منتشر کردیم؛ به‌علاوه کتاب خطابه‌های اخلاقی که مجموعه‌ای‌ست از نوشته‌های ایشان برای رادیو که مجری رادیو  در دهه سی به صورت نریشن می‌خواند و اخیراً به دست ما رسیده امسال برای اولین‌بار منتشر شد.

گزارش: حدیث ورناصری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha