کد خبر 203159
۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶

قاضی زاده هاشمی:

بنیاد شهید به دنبال ساخت مسکن تجمیعی ایثارگران با کمک پیمانکاران بزرگ است

بنیاد شهید به دنبال ساخت مسکن تجمیعی ایثارگران با کمک پیمانکاران بزرگ است

رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران با اشاره به اینکه در شرایط حاضر تسهیلات مسکن پاسخگوی نیاز متقاضیان نیست اعلام کرد: سیاست بنیاد شهید در کشور ساخت مسکن تجمیعی ایثارگران با استفاده از ظرفیت پیمانکاران بزرگ است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی «حیات»، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید در جلسه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان لرستان با بیان اینکه در شرایط حاضر، تسهیلات خرد مسکن پاسخگوی نیاز متقاضیان نیست، گفت: مقرر شده است در سال جاری رقم وام پرداختی در حوزه مسکن نسبت به رقم سال گذشته که حدود 400 میلیون تومان بود افزایش یابد.

قاضی زاده ادامه داد: سیاست ما در کشور حرکت به سمت تجمیع با استفاده از ظرفیت پیمانکاران بزرگ است. ما تفاهم نامه ای را با بنیاد مسکن داشتیم که این بنیاد به عنوان سازمان مجری به ما کمک نماید تا بصورت تجمیعی تعداد بالایی از ایثارگران را با استفاده از منابع بانکی پوشش دهی کنیم تا مسکن به کمک خود متقاضی ساخته و واگذار شود. 

معاون رئیس جمهور با اشاره به ضرورت حمایت از ایثارگران به منظور خانه دار شدن آنها، خاطر نشان کرد: به همین خاطر تاکید داریم با ایجاد یک حلقه واسطه و میانی و با استفاده از ظرفیت های پیمانکاری که مورد تایید سازمان مدیریت و برنامه ریزی است زمینه برای خانه دار شدن ایثارگران فراهم شود. کما اینکه بنیاد مسکن نیز به عنوان سازمان مجری پذیرفته است که در سراسر کشور این امر مهم را عملیاتی کند.

وی گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در حوزه تامین مسکن تفاهمنامه ساخت 70 هزار مسکن در کشور را با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد کرده است. با توجه به اینکه بنیاد مسکن نیز قائم مقام وزارت راه و شهرسازی است موضوع تهیه زمین و آماده سازی آن در قانون به عهده وزارت راه و شهرسازی گذاشته شده که باید توسط بنیاد مسکن انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha