کد خبر 203115
۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۴

دبیر نخستین جشنواره بین المللی فیلم و فیلمنامه نویسی ایثار:

برای تولید آثار ارزشمند باید با دستگاههای فرهنگی هم افزایی داشت

برای تولید آثار ارزشمند باید با دستگاههای فرهنگی هم افزایی داشت

مختاری گفت: برای رسیدن به یک قله باید با دستگاههای فرهنگی و رسانه ای کشور مشارکت کرده و برای تولید آثار ارزشمند و مفید هم افزایی شایسته داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ نشست رسانه ای فرهاد مختاری دبیر نخستین جشنواره بین المللی فیلم و فیلمنامه نویسی ایثار و دیدار و گفتگو با هنرمندان و علاقمندان شرکت کننده در جشنواره،عصر روز سه شنبه دوم خرداد ماه با حضور جمعی از اصحاب رسانه و هنرمندان حاضر در جشنواره در سالن ستاره پردیس سینمایی مهر کوهسنگی مشهد برگزار شد.

در این نشست فرهاد مختاری گزارشی از روند برگزاری جشنواره در ۶ماهه گذشته به حاضران ارائه داد و گفت: امسال برای اولین بار بخش فیلم نامه را به دلیل اهمیت تولید محتوا در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بعنوان یکی از بخشهای مهم و راهبردی جشنواره قرار دادیم.

وی تصریح کرد:  با توجه رویکرد و سیاستها در دوره جدید فعالیتهای بنیاد شهید و امور ایثارگران، توجه جدی به بخشهای مختلف فرهنگی هنری در حوزه های تجسمی، نمایشی، سینمایی و...  در دستور کار قرار گرفته است که در این زمینه مشارکت در تولید فیلم سینمایی اتاقک گلی که در جشنواره فیلم فجر  توانست در ده رشته نامزد  و سه سیمرغ جشنواره را کسب کند از جمله دستاوردهای این رویکرد بوده است. ضمن اینکه از ابتدای امسال تاکنون سه فیلم سینمایی در مرحله تولید و پیش تولید و پنج اثر نیز در مرحله عقد قرارداد است. مسیری که تعریف شده است در عرصه تئاتر ، موسیقی و هنرهای تجسمی نیز  ادامه دارد.امیدواریم ثمرات این فعالیتها را تا پایان سالجاری در قالب تولیدات متنوع شاهد باشیم.

دبیر جشنواره بین المللی فیلم و فیلمنامه ایثار تصریح کرد: ما فعالیت‌هایمان را  در عرصه های یاد شده به صورت مشارکتی تعریف می کنیم و بر این باوریم که برای رسیدن به  یک قله باید با دستگاههای فرهنگی و رسانه ای کشور مشارکت کنیم و برای تولید آثار ارزشمند و مفید هم افزایی شایسته داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha