کد خبر 203114
۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۵

انصارالله: رجوع به قرآن راهکار مقابله با واشنگتن و تل‌آویو است

انصارالله: رجوع به قرآن راهکار مقابله با واشنگتن و تل‌آویو است

رهبر جنبش انصارالله با تأکید بر لزوم مقابله با حملات آمریکا و رژیم صهیونیستی به امت اسلام، گفت که رجوع به فرهنگ قرآن، راهکار مقابله با دسیسه‌های واشنگتن و تل‌آویو است.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ سید عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله و انقلاب یمن، بعد از ظهر امروز سه‌شنبه (دوم خرداد)، در سالگرد «فریاد در برابر مستکبران» تأکید کرد که این شعار برای بسیج هر چه بیشتر و افزایش آگاهی نسبت به اهمیت موضعگیری در برابر دشمنان خداوند ضرورت دارد.

شبکه خبری المسیره به نقل از الحوثی گزارش داد، فریاد در برابر مستکبران، شعار پروژه قرآنی برای مقابله با حملات آمریکا و رژیم صهیونیستی به امت اسلام است؛ پروژه‌ای که در اوج حملات آمریکا و صهیونیستها که بهانه مبارزه با تروریسم صورت می‌گرفت، مطرح شد.

فریاد در برابر مستکبران یک شعار است که شهید حسین بدر الدین الحوثی در سال ۲۰۰۲ مطرح کرد. این شعار شامل «الله اکبر، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و پیروزی متعلق به اسلام است»، می‌باشد. مردم یمن تأکید دارند که این شعار، زیربنای اولیه پروژه مقابله عملی با آمریکا و رژیم صهیونیستی به عنوان شر مجسم به شمار می‌رود.

یمنیها تأکید دارند که شهید الحوثی با این شعار، سکوت مسلمانان در برابر تحرکات آمریکاییها و صهیونیستها را در هم شکست و آنان را به بازگشت به قرآن کریم هدایت کرد. انصارالله از این شعار، بسیار استفاده می‌کند. شهید الحوثی خطاب به همه مسلمانان گفته بود: برادارن! فریاد بزنید و خواهید دید که این فریاد، تأثیرگذار خواهد بود».

رهبر انصارالله ادامه داد: هدف از این حمله خصمانه که در آن زمان صورت گرفت، تسلط کامل بر نیروی انسانی و منابع طبیعی امت ما بود. بسیاری از رژیمها و رهبران [عرب]، زمینه را برای آمریکا باز کردند تا هر کاری که می‌خواهد انجام دهد مانند [احداث] پایگاههای نظامی، تحمیل سیاستهای اقتصادی و مداخله در آموزش و حتی رسانه».

وی با بیان اینکه باید در برابر این حملات، ایستادگی صورت می‌گرفت و پروژه قرآنی مبتنی بر فریاد نیز در همین راستاست، تصریح کرد: از ویژگیهای پروژه قرآنی این است که مردم را در قالب بسیج عمومی، به تحرک وادار می‌کند.

آمریکا رو به افول است و قدرت اقتصادی خود را از دست داد
الحوثی با اشاره به اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌دانند که مخالفت مردمی با سیطره آنان چه معنایی دارد، خاطر نشان کرد: پروژه قرآنی، ترس را در مردم از بین برد؛ پس از آنکه حتی می‌ترسیدند خشم خود را نسبت به حملات آمریکا و اسرائیل به امت ما ابراز کنند. ترس مانع از آن می‌شود که امت [اسلام] در برابر توطئه‌های دشمنان اقدام کند.

رهبر انصارالله با تأکید بر اینکه آمریکا در حال ضعیف شدن است، تصریح کرد: قدرت اقتصادی آمریکا که با آن بر سایر کشورها سیطره داشت، در حال تضعیف است. آمریکا با مشکلات و بحرانهای عمیق داخلی روبروست و به بزرگترین کشور بدهکار در جهان بدل شده است.

وی با بیان اینکه ضعف اقتصادی آمریکا بر رژیم صهیونیستی هم تأثیر دارد و باعث بحران واقعی در آن خواهد شد، خاطر نشان کرد: ایستادگی ملت و مجاهدان فلسطین، کارآیی خود در مقابله با دشمن صهیونیستی نشان داده است. در تجاوز اخیر صهیونیستها هم دیدیم که چگونه جهاد اسلامی و مقاومت فلسطین در برابر آن ایستادگی کرد.

آمریکا در منطقه، شکست تمام عیاری متحمل شد
الحوثی گریزی هم به آمادگی جنبش حزب الله و قدرت آن برای مقابله با صهیونیستها اشاره کرد و گفت: جبهه لبنان هم با قدرت حضور دارد. دشمن نیز در ترس و وحشت به سر می‌برد. آمریکاییها در دهه گذشته تلاش کردند جنگ در منطقه را به سود خود به پایان ببرند تا با خیال راحت، به رقابت با چین و روسیه بپردازند، ولی نه در سوریه، نه عراق، نه فلسطین و نه یمن، نتوانستند این کار را انجام دهند.

رهبر انصارالله با بیان اینکه آمریکا پس از شکست در منطقه مجبور شد تنش را کاهش دهد و در سطح روابط منطقه‌ای، حاشیه‌ای برای مزدوران خود قائل شود، تأکید کرد: موضع عربستان و امارات از دایره آمریکا و انگلیس فراتر نیست، بلکه در حاشیه‌ای است که آمریکا اجازه آن را داده است.

وی با اشاره به شکست ائتلاف سعودی-اماراتی در تجاوز به یمن، عنوان کرد: عربستان و امارات در حال حاضر این امکان را دارند که به صورت منصفانه‌ای از [بحران یمن] خارج شوند؛ فقط باید تجاوز را متوقف کنند، محاصره و اشغالگری را پایان بخشند و سایر پرونده‌های مربوط به جنگ را که در زمینه اسرا، پرداخت غرامت و بازسازی است، حل کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha