کد خبر 203109
۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۷

انتقاد سعید جلیلی به برداشت غلط برخی از «نرمش قهرمانانه»

انتقاد سعید جلیلی به برداشت غلط برخی از «نرمش قهرمانانه»

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:‌ نرمش قهرمانانه این نیست که از حقوق ملت کوتاه بیاییم و منافع ملی را نادیده بگیریم، بلکه بدان معناست که با حکمت و جامع­‌نگری به دنبال راه جدید برای تحقق اهداف باشیم.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ سعید جلیلی صبح امروز در جمع استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه صنعتی مالک اشتر، مشارکت آحاد مردم را در سیر موفقیت کشور به سمت قله­‌های پیشرفت ضروری دانست و اظهار داشت: در اندیشه سیاسی اسلام بسیاری از کارویژه‌­هایی که برای کارگزاران تعریف می­‌شود زمانی محقق خواهد شد که آحاد جامعه نیز به آن قیام کنند و با نگاه و حرکتی گسترده و با اقدام عمومی پا به عرصه‌های مختلف بگذارند و خلأها را جبران نمایند. تجربه­‌های موفق جمهوری اسلامی از جمله پیروزی در دفاع مقدس و موفقیت در مبارزه با کرونا نیز مرهون مشارکت آحاد مردم بوده است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با تجلیل از مقام شهید دکتر مجید شهریاری استاد برجسته فیزیک گفت: غنی‌سازی ۲۰ درصد هسته­‌ای حاصل رشادت و مجاهدت شبانه‌روزی شهید شهریاری بود که هم نگاه مالی و مادّی نداشت و هم از اینکه اسمش در لیست تحریم‌های آمریکا قرار بگیرد یا تهدید به ترور شود، ترسی نداشت.
وی همچنین با گرامیداشت مقام شهید محسن فخری زاده اظهار داشت بسیاری از پیشرفت­‌های امروز کشور مرهون تلاش­های چنین دانشمندانی است.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از برداشت غلط برخی از نرمش قهرمانانه مدّ نظر مقام معظم رهبری گفت: نرمش قهرمانانه این نیست که از حقوق ملت کوتاه بیاییم و منافع ملی را نادیده بگیریم بلکه بدان معناست که در مواجهه با موانع، نه برگردیم و نه آن را بن بست تلقی کنیم؛ بلکه به دنبال راه جدید برای تحقق اهداف باشیم. بدین منظور لازم است نسبت به ابعاد مختلف موضوع اشراف داشته و حکیمانه عمل شود.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر این که سهم دانشگاه‌­ها باید در ریل­‌گذاری کشور دیده شود، به اساتید و دانشجویان توصیه کرد نسبت به روند تحولات کشور به ویژه در حوزه تخصصی خود حرکت پرنشاط و دقیق داشته و سعی کنند در تصمیم­‌سازی­‌ها و تصمیم­‌گیری­‌های کشور نقش فعالانه‌ای ایفا نمایند.

جلیلی در پایان گفت: اکنون که لایحه­ برنامه­ هفتم توسعه توسط دولت به مجلس ارسال می‌شود تا ریل‌گذاری پنج‌ساله کشور اتفاق بیفتد، جا دارد این برنامه به طور ویژه در دانشگاه‌های کشور مورد تحلیل و بررسی عمیق و تخصصی قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha