کد خبر 203104
۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶

دوندگان جاده ولایت وارد استان فارس شدند

دوندگان جاده ولایت وارد استان فارس شدند

دوندگان کاروان جاده ولایت استان خراسان رضوی که حرکت خود را از منطقه شلمچه در استان خوزستان آغاز کرده بودند امروز سه شنبه وارد استان فارس در شهرستان اقلید شدند.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ ۱۴ نفر از دوندگان خراسان رضوی مسیر ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتری مرز شلمچه محل ورود امام هشتم شعیان( ع ) به خاک ایران از چندی قبل آغاز کردند، امروز سه شنبه وارد شهرستان اقلید میزبان همیشگی این رویداد تاریخی شدند.

این کاروان در بدو ورود به هر استان مسیر جاده ولایت ،مورد استقبال قرار می گیرند و تعدادی هم از دوندگان آن استان ها به کاروان اضافه می شوند.

در سفر این کاروان به فارس هم چندین نفر از دوندگان این استان به دوندگان جاده ولایت پیوستند و به سمت استان یزد حرکت کردند.

براساس اسناد موجود، شلمچه از توابع خرمشهر، نقطه ای بوده که کاروان امام رضا (ع) هنگام حرکت از مدینه به سوی مرو از آن به داخل خاک ایران پای گذاشتند.

همین مساله مجوب شده این نقطه مرزی از قدیم نزد مردم خوزستان به ویژه عرب زبان ها از اعتبار خاصی برخوردار باشد به نحوی که شلمچه، نخستین منزلگاه و همزمان قدمگاه حضرت در ایران زمین محسوب می شود.

استان های مسیر جاده ولایت

استان خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، یزد و خراسان جنوبی همان مسیری است که امام رضا (ع) در هنگام ورود به ایران برای رسیدن به خراسان رضوی از آنها عبور کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha