کد خبر 203103
۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷

فرماندار کنگاور:

فتح خرمشهر تمام معادلات دشمنان را به هم ریخت

فتح خرمشهر تمام معادلات دشمنان را به هم ریخت

 فرماندار کنگاور گفت: فتح و آزادسازی خرمشهر تمام معادلات نظامی و استدلال‌های دشمنان را به هم ریخت و شرایط پیروزی ما را فراهم کرد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ «فرزاد الماسی» روز سه‌شنبه در جلسه ستاد هماهنگی برنامه های بزرگداشت سوم خرداد، سالروز گرامیداشت فتح خرمشهر و ارتحال حضرت امام(ره) اظهار داشت: سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر در عملیات پیروزمندانه بیت المقدس، نمادی غرورانگیز و به یادماندنی از مقاومت، ایثار و پیروزی ملت همیشه در صحنه ایران در دفاع از مرز و بوم و کیان ایران اسلامی است.

وی با اشاره به هشت سال دوران دفاع مقدس اظهار داشت: روزهایی را پشت سر گذاشتیم که نشانه یکپارچگی، همراهی، همدلی، وحدت و در کنار هم جنگیدن بود و در میدان فرقی بین نیروها وجود نداشت.

وی با اشاره به هجمه سنگین دشمن طی چهار دهه گذشته افزود: این ایستادگی و مقاومت می‌تواند نشانه پیروزی و گشایشی در زندگی مردم در آینده باشد و امروز به امام و رهبری اعلام می‌کنیم که در میدان هستیم و خواهیم ماند.

فرماندار کنگاور در ادامه گفت: ستاد گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت شهرستان کنگاور در سال جاری همچون سال های گذشته تشکیل شده و تمام دستگاه های اداری، اجرایی و سازمان ها در این ستاد مسئولیت دارند و گرامیداشت باشکوه یوم الله سوم خرداد یکی از برنامه های مهم است.

"ما متحد هستیم" شعار راهبردی امسال در برنامه های دفاع مقدس و مقاومت

فرمانده سپاه ناحیه کنگاور نیز در این جلسه با گرامیداشت سوم خرداد، اظهار داشت: با فتح خرمشهر عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در بازوان پرتوان رزمندگان اسلام به صفحه تاریخ و به منصه نمایشگاه جهانی تجلی پیدا کرد.

سرهنگ«علی اصغر اله دانه» افزود: عملیات بیت‌المقدس بازتاب‌های گسترده داخلی و خارجی داشت و افکار عمومی دنیا را متوجه خود کرد چون قدرت ایمان در امر دفاع، این عملیات را به نقاشی ماندگار رزمندگان ایرانی تبدیل کرد.

این فرمانده نظامی ادامه داد: این عملیات اسکلت و استخوان‌بندی رژیم بعث را در جنگ تحمیلی از هم گسست و به یک مبدا تاریخی و نماد سلحشوری امت در دفاع از کشور تبدیل شد و تجربه‌های ارزشمندی را برای موفقیت در عملیات‌های بعدی نصیب رزمندگان اسلام کرد.

سرهنگ اله دانه در ادامه با اشاره به اینکه شعار راهبردی امسال در برنامه های دفاع مقدس و مقاومت "ما متحد هستیم" است ، گفت: تمام برنامه ها با این رویکرد برگزار می شوند و توجه به جهاد تبیین یک ضرورت مهم است و موضوعاتی همچون فرهنگ عفاف و حجاب، جوانی جمعیت و خانواده در اولویت برنامه ها باشند.

وی افزود: ده‌ها عنوان برنامه در سالروز حماسه سوم خرداد از جمله ویژه برنامه صبحگاه مشترک، زنگ مقاومت و پایداری، بازدید از خانواده های شهدا و ایثارگر، گلباران مزار شهدای گمنام، نشست های بصیرتی و روشنگری، پیش بینی شده که توسط حوزه ها، پایگاه ها و کانون های بسیج با محوریت مساجد برگزار می شود.

فرمانده سپاه ناحیه کنگاور در ادامه با تاکید بر این موضوع که همه ما وامدار بنیان گذار جمهوری اسلامی هستیم، تاکید کرد: نهضت شیعه و اسلام، یکبار دیگر توسط امام خمینی (ره) احیا شد و عزت ما مرهون آن امام همام است.

سرهنگ اله دانه با بیان اینکه ۲۰۰ نفر از شهروندان کنگاوری به مراسم ارتحال امام(ره) اعزام خواهند شد، گفت: ثبت نام متقاضیان از طریق حوزه ها و پایگاه‌های بسیج انجام می شود و انتظار می رود دستگاه‌های اجرایی و خدماتی شهرستان همراهی و تعامل لازم را داشته باشند.

آزادسازی خرمشهر از اهداف اصلی عملیات بیت‌المقدس در خلال جنگ ایران و عراق بود که توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران به فرماندهی علی صیاد شیرازی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرماندهی محسن رضایی و احمد متوسلیان در سوم شهریور ماه ۱۳۶۱انجام گرفت.

شهرستان کنگاور با یک بخش مرکزی، دو شهر و ۸۵ روستا، ۸۰ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha