کد خبر 203084
۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰

کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از برگزارکنندگان نمایشگاه کتاب تقدیر کرد

 کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از برگزارکنندگان نمایشگاه کتاب تقدیر کرد

کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه ای به محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ از تلاش های این وزارتخانه در برپایی باشکوه سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تقدیر کرد.

به گزارش گروه فرهنگی حیات، در بخشی از  نامه کمیسیون فرهنگی مجلس خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص سی و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، این نمایشگاه را یکی از ارزشمندترین رخدادهای فاخر فرهنگی دانست که سفره متنوع معنوی‌اش را برای گروه‌های مختلف مردم کودک و نوجوان جوان میانسال و کهنسال به زیبایی و شکوه خاصی گسترانید تا به نیازهای فکری و روحی مخاطبان پاسخی شایسته دهد.

در ادامه این نامه به برپایی پرشور نمایشگاه نسبت به دوره های قبل اشاره شده و آمده: نمایشگاهی که در طول برگزاری‌اش از کمیت و کیفیت برتری در مقایسه با ادوار پیشین برخوردار بود و اسباب خرسندی و عنایت ویژه مقام معظم رهبری را فراهم آورد و به لحاظ استقبال مردمی و فروش کتاب نیز گوی سبقت را از دوره‌های پیشین ربوده. موفقیت هر نمایشگاه علمی از جمله کتاب با بیش‌از ۱۲۰ هزار عنوان جدید در نمایشگاه امسال نشانگر پویایی و طراوت جامعه نویسندگان و ملت بزرگ ایران است و این روندی است که بایستی بعنوان شاخص و چراغ راه آینده برای موفقیت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در نظر گرفته شود با توجه به بررسی‌ها و نظر سنجی‌ها مواردی نظیر تنوع آثار، جذابیت غرفه‌ها، فضای مناسب، گفتمان‌های نقد و بررسی، برنامه‌های فرهنگی و ادبی تقویت بخش بین‌الملل مردمی بودن و حضور کم نظیر مردم گفتمان‌های عفاف و حجاب و ... از ویژگی‌ها و نقاط قوت نمایشگاه امسال محسوب می‌شود که جملگی حکایت تدبیر، بلند همتی و تلاش جهادی دست‌اندرکاران ناشران و بویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد.

در بخش پایانی این نامه اینچنین آمده است: بر این اساس مراتب تشکر و قدردانی خود را از مساعی ارزشمند وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت محترم فرهنگی و نقش آفرینان مؤثر اعلام خواهیم کرد و مواردی را جهت رفع کاستی‌ها، افزایش رضایت‌مندی مردم و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی تقدیم می‌داریم:

۱ـ تلاش و برنامه ریزی برای کاهش قیمت کاغذ و کتاب و با هدف افزایش توان خرید مردم
۲ـ گسترش بیشتر نمایشگاه‌های کتاب استانی، بر مبنای تحقق عدالت فرهنگی
۳ـ اختصاص جایگاه ویژه در شأن به محصولات دیجیتال و سایبری و کتاب کودکان

گفتنی است سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران امسال از بیستم تا سی ام اردیبهشت ماه در محل مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha