کد خبر 203083
۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰

یادداشت/ محمد حسین صادقی

چوب تعزیرات حکومتی بالای سر خودروسازان

چوب تعزیرات حکومتی بالای سر خودروسازان

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کرد تمامی خودروسازان مکلف هستند محصولات خود را بر اساس قیمت‌های اعلامی توسط شورای رقابت به فروش برسانند و این سازمان در صورت وجود گزارشی مبنی بر گرانفروشی خودروسازان از جانب مشتریان و نهادها به پرونده ورود پیدا خواهد کرد.

روز گذشته «احمد اصانلو»، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در جلسه مطبوعاتی در خصوص لیست قیمت‌های مصوب شورای رقابت که به خودروسازان دولتی و خصوصی کشور اجبار شده بود پرداخت و گفت: تمامی خودروسازان مکلف هستند محصولات خود را بر اساس قیمت‌های مصوب شورای رقابت به فروش برسانند و چنانچه خودروسازی، خودرو را با قیمت بالاتری به فروش برساند و شکایتی از جانب شاکی خصوصی یا سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کنندگان مبنی بر گرانفروشی به دست این سازمان برسد، تعزیرات حکومتی به پرونده این خودروسازان ورود پیدا خواهد کرد.

در چند روز اخیر بسیاری از خودروسازان، فعالان، کارشناسان و اصحاب رسانه به تبعات جبران ناپذیر این تصمیم غیرکارشناسی هشدار داده‌اند. ورشکستگی بخش خصوصی، خروج سرمایه و عدم تمایل برای سرمایه گذاری بیشتر، کاهش رشد کسب و کار، کاهش تولید، تعدیل نیرو، کاهش رقابت در بازار، بر هم خوردن میزان عرضه و تقاضا در بازار، می تواند از جمله تبعات جبران ناپذیر این تصمیمات است. 

اما همچنان گوش شورای رقابت شنوا نیست و عظم خود را برای تبر زدن و قطع ریشه خودروساز بخش خصوصی جزم کرده است. در این میان سازمان تعزیرات حکومتی ابزاری برای قطع این درخت پر ثمر در بازار خودرو و اقتصاد کشور است، جالب‌تر آن که هیچ یک از متولیان وزارت صمت در خصوص چنین تصمیمات غلطی اظهار نظر نمی‌کنند و تنها خودروسازان بخش خصوصی و مردم متضرران اصلی چنین تصمیمات غیرعقلانی خواهند بود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    0 0
    👌🏼👌🏼👌🏼⚘⚘⚘