کد خبر 203072
۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸

زائران سفر حج سفیران کشور هستند

زائران سفر حج سفیران کشور هستند

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه زوار ایرانی سفر حج درواقع سفیران کشور محسوب می‌شوند، گفت: درواقع حج یک فرصت با ارزش برای مسلمانان جهان و ایران است اما برخی افراد سعی دارند این فرصت را به تهدید تبدیل کنند بنابراین لازم است تمامی زوار به خوبی توجیح شوند چراکه این افراد نماینده کشور ایران هستند.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ غلامعلی حیدری دوم خردادماه در دیدار با کارگزاران حج و زیارت با اشاره به برقراری ارتباط میان دو کشور ایران و عربستان، اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم درخصوص سفر حج این است که برنامه‌ریزی دقیقی جهت بهره‌برداری حداکثری از فضای معنوی حاضر انجام شود درواقع لازم است بنابر فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص توجه نکردن به حواشی، عمل شده تا امکان استفاده حداکثری از این سفر معنوی فراهم شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه زوار ایرانی سفر حج درواقع سفیران کشور محسوب می‌شوند، افزود: افراد بسیاری وجود دارند که به دنبال یافتن نقطه ضعفی برای سواستفاده و برجسته کردن هستند درواقع حج یک فرصت با ارزش برای مسلمانان جهان و ایران است اما این افراد سعی دارند این فرصت را به تهدید تبدیل کنند بنابراین لازم است تمامی زوار به خوبی توجیح شوند چراکه این افراد نماینده کشور ایران هستند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران محور مقاومت است و سفر معنوی حج نیز فرصت بسیار خوبی برا معرفی جمهوری اسلامی ایران، دستاوردهای انقلاب اسلامی، آرمان‌های شهدا و... به شمار می‌آید که تحقق این موضوع نیز به رفتار و کردار زوار ایرانی بستگی دارد درواقع می‌توان گفت حج یک سفر معنوی و تربیتی است به همین جهت باید تلاش شود مناسک آن به خوبی و دقیق اجرا و همچنین دستاوردهای این سفر یک حج مانا باشد.

حیدری با اشاره به اینکه موقعیت امروز جمهوری اسلامی ایران و محوریت قرار گرفتن آن به برکت رهبری امامین انقلاب و خون شهدا حاصل شده است، عنوان کرد: در زمان شهادت حاج قاسم سلیمانی شاهد بودیم که چگونه تمامی ایران و جبهه مقاومت یکپارچه شد این موضوعات درواقع دستاوردهای انقلاب اسلامی است که زوار سفر حج باید سفرای این دستاوردها و شهدایی مانند حاج سلیمانی باشند.

استاندار چهارمحال و بختیاری به محرومیت استان در حوزه‌های گوناگون اشاره و اضافه کرد: برقراری پرواز به عتبات عالیات یکی از موضوعات مهم است که باید پیگیری شود.

وی تصریح کرد: سفر حج درواقع تمرینی برای عبور از تعلقات دنیا و توفیق الهی است که باید مورد توجه زائران قرار بگیرد،مسئولان نیز باید درخصوص برگزاری سفر حج همچنین سفر اربعین به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که این سفرهای معنوی به عنوان یک خاطره خوش در طول زندگی زوار ثبت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha