کد خبر 203060
۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰

برگزاری هجدهمین سالگرد محمدرضا آغاسی، شاعر «شیعه‌نامه»

برگزاری هجدهمین سالگرد محمدرضا آغاسی، شاعر «شیعه‌نامه»

مراسم هجدهمین سالگرد عروج شاعر شیعه نامه «محمدرضا آغاسی» روز پنجشنبه چهارم خردادماه در قطعه ۲۵ بهشت زهرا(س) برگزار می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی حیات، مراسم هجدهمین سالگرد عروج شاعر شیعه نامه «محمدرضا آغاسی» روز پنجشنبه چهارم خردادماه ساعت ۱۷ در قطعه ۲۵ بهشت زهرا(س) برگزار می‌شود. 

این مراسم از سوی دفتر گردآوری و تدوین آثار محمدرضا آغاسی با حضور خانواده وی و جمعی از هنرمندان، مداحان، شاعران و دوستان مرحوم در کنار مزار آن شاعر فرزانه برگزار می‌شود. زنده یاد حاج محمدرضا آغاسی متولد ۲۴ فروردین ماه ۱۳۳۸ در سن ۴۶ سالگی در سوم خرداد سال ۱۳۸۴ بر اثر عارضه قلبی آسمانی شد و در قطعه ۲۵ کنار شهدا آرام گرفت. از این شاعر بالغ بر سه هزار بیت شعر در موضوعات مذهبی، اجتماعی، سیاسی و ... بر جای مانده که در کتابی با عنوان «بر مدار عشق» در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.  

رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیتی برای درگذشت آغاسی از وی به عنوان شاعری «آزاده و بسیجی» نام بردند و فرمودند: «شعر روان و بامضمون و خوش ساخت آغاسی که بیان‌گر دل پاک و احساسات صادق و هنر خودجوش او بود بی‌شک دارای جایگاه ویژه‌ای در ادبیات معاصر است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha