کد خبر 203028
۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰

به‌منظور تکمیل زنجیره ارزش پتروشیمی در شهرک‌های صنعتی؛

تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان صنایع کوچک و شرکت پتروشیمی خلیج فارس امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان صنایع کوچک و شرکت پتروشیمی خلیج فارس امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری مشترک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با حضور معاون وزیر صمت، امضاء و مبادله شد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، این تفاهم‌نامه روز یکشنبه به امضای «علی رسولیان» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و «عبدالعلی علی عسگری» مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس رسید.

بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شد ۲ هزار هکتار زمین واقع در شهرک صنعتی تخصصی صنایع میان دستی و پایین‌دستی پتروشیمی به شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس تخصیص داده شود.

همچنین واگذاری حق بهره‌برداری اراضی واگذار شده براساس سطح خدمات پنج شهرک محاسبه و قیمت‌گذاری می‌شود.

بر اساس این تفاهم‌نامه، شرکت شهرک‌های صنعتی استان نیز باید حداکثر در مدت سه روز کاری پس از ارائه جواز تاسیس توسط شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، نسبت به عقد قرارداد حق بهره‌برداری اقدام کند.

برپایه این گزارش، در سفر اخیر رئیس جمهوری به استان خوزستان، تفاهم نامه مشترکی بین شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و استانداری خوزستان برای اجرای طرح‌های تکمیل زنجیره صنایع پتروشیمی، ایجاد صنایع پایین‌دستی و توسعه خوشه‌های صنعتی پایین دستی نفت و گاز پتروشیمی به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار در استان خوزستان به امضاء رسید که انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در راستای اجرایی شدن این طرح‌ها است.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۸۵۱ شهرک و ناحیه صنعتی و ۶ منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری، ۸۶ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، هفت شهرک فناوری، ۴۰ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، دو مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، ۱۰۰ هزار و ۵۶۴ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۵۰ هزار و ۳۷۳ واحد صنعتی و چهار هزار و ۲۶۰ واحد کارگاهی تکمیل شده، زمینه اشتغال مستقیم یک میلیون و ۱۲ هزار و ۴۹۳ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha