کد خبر 203013
۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵

دختران سیره زندگی حضرت معصومه (س) را الگوی خود قرار دهند

دختران سیره زندگی حضرت معصومه (س) را الگوی خود قرار دهند

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران از دختران خواست تا حضرت معصومه (س) و سیره و روش زندگی ایشان را برای خود الگو کنند و انس با قران کریم و تدبر در آیات الهی را برای رهایی از معضلات فرهنگی را همواره مورد توجه قرار دهند.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ حجت‌الاسلام سید محسن محمودی  شامگاه دوشنبه در دیدار با دختران یتیم کمیته امداد امام خمینی (ره) ورامین که به مناسبت روز دختر و ولادت حضرت معصومه (س) در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: فرزندان، امانت‌های الهی نزد پدران و مادران هستند و قطعا دختران ایتامی که پدران خود را از دست داده‌اند در سایه تلاش مادران و تأسی به حضرت فاطمه معصومه(س) مادران موفق آینده هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: فرزندان امانت‌های الهی نزد پدران و مادر هستند و وظیفه هدایت، ترببیت و پرورش جسمی بر عهده پدر و مادر است و نقش مادرانی که پدران فرزند در قید حیات نیستند بیش از خانواده‌های عادی دشوار و سنگین است.

وی افزود: بسیاری از حسنات و نیکی‌ها باید از دوران کودکی به فرزندان آموزش داده شود و این توفیق شامل حال پدر و مادر و معلم و هر فردی شده که می‌تواند در زندگی افراد تأثیرگذار باشد و قطعا در این مسیر لازم است تا مدد الهی نیز شامل حال افراد شود.

امام جمعه موقت ورامین با تأکید بر لزوم توجه به سبک زندگی بزرگان دین و دانش در گفت: بسیاری از بزرگان در رنج و سختی به مقام های بلند رسیده اند، قطعا همیشه معیشت خوب و مناسب، تاثیر مستقیم بر تربیت افراد ندارد و این آداب و تربیت تحت هدایت دین و اخلاق در دوران طفولیت است که برای رهایی از دام های جامعه ضروری است.

محمودی با تقدیر از نقش نهادهای حمایتی در کمک و هدایت خانواده های کمتر برخوردار گفت: نقش حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) در دستگیری از مدد جویان بسیار مهم و تاثیرگزار است و آینده افرادی که از حمایت این نهاد مقدس برخوردارند، روشن است.

بیش از یکهزار و ۲۰۰ دختر و پسر یتیم و ۲۰ فرزند فاقد پدر و مادر از حمایت‌های کمیته امداد حضرت امام (ره) ورامین برخوردارند.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha