کد خبر 203005
۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷

مشهد شهدای مرزبانی سراوان را در آغوش کشید

مشهد شهدای مرزبانی سراوان را در آغوش کشید

آیین تشییع شهیدان "ناصر حیدری دژ"، "محمد جمال زاده" و "یونس سیفی نژاد" از شهدای حادثه تروریستی سراوان روز سه شنبه در مشهد برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ پیکر پاک شهیدان حیدری دژ، جمال زاده و سیفی نژاد از میدان شهدا با حضور پر شور مردم قدرشناس مشهد تا حرم مطهر رضوی تشییع شد.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی در این مراسم گفت: این شهدا که جوانان دهه هشتاد هستند، هیچگاه انقلاب، دفاع مقدس و حتی فتنه های گذشته مثل فتنه ۸۸ را درک نکرده بودند اما بواسطه تربیت در خانواده های متدین و انقلابی در قامت مرزبان در طول هفت هزار و ۸۰۰ کیلومتر مشغول حراست از مرزهای ایران اسلامی و ناموس و امنیت این کشور شدند.

سردار سرتیپ دوم مجید شجاع افزود: زکاوت این است که انسان مرگ اختیاری و شهادت را برگزیند که دیدیم این مرزبانان غیور شهادت را انتخاب کردند.

وی بیان داشت: شهدای امروز ما که به جهت جلوگیری از ورود اشرار به خاک کشور جانانه از آب و خاک و امنیت کشور دفاع کردند، همه دهه هشتادی بودند.

وی خاطر نشان کرد: به لطف این رشادتها اشرار فقط در نهایت توانسته اند تا مرزهای ما برسند و البته با سد مدافعان امنیت در مرزبانی مواجه شده اند.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی با بیان اینکه اگر این کشور در اوج افتخار ایستاده است به برکت خون شهداست، گفت: حتما انتقام خون شهدای مرزبان را از عوامل جنایت تروریستی سراوان خواهیم گرفت و امیدوارم به زودی نتایج این اقدام را به خانواده شهدا و مردم شریف استان اطلاع دهیم .

آیین تشییع شهدای گرانقدر مرزبانی هم اکنون از میدان شهدا به سمت حرم مطهر رضوی در حال برگزاری است.

شعرخوانی، ذکر مصیبت اهل بیت (ع) و اقامه نماز بر پیکر شهدای مرزبان به امامت آیت الله "سید احمد علم الهدی" نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی از دیگر برنامه های آیین تشییع شهدای مرزبان در مشهد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha