کد خبر 202945
۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۴

قاضی زاده هاشمی در جلسه هم اندیشی با نخبگان تشکل‌های شاهد و ایثارگر استان لرستان مطرح کرد؛

اقتصاد دانش بنیان رکن آینده اقتصاد کشور است/ افزایش ۲.۵ برابری منابع دولتی برای بنیاد شهید

اقتصاد دانش بنیان رکن آینده اقتصاد کشور است/ افزایش ۲.۵ برابری منابع دولتی برای بنیاد شهید

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اقتصاد دانش بنیان رکن آینده اقتصاد کشور است، با حمایت از ایثارگرانی که در حوزه دانش بنیان فعال هستند به رشد پایدار اقتصاد کشور کمک خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ امیرحسین قاضی زاده هاشمی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در جلسه هم اندیشی با نخبگان تشکل‌های شاهد و ایثارگر استان لرستان ضمن ابراز خرسندی از حضور مجدد در میان مردم لرستان گفت: متاسفانه استان لرستان جزو استان هایی است که در بسیاری از شاخص ها از میانگین کشور عقب تر است و این موضوع تمرکز و توجه بیشتری را در حوزه زیرساخت ها می طلبد، البته با توجه به جنس کار، به نوبه خود تلاش کردیم تا این مسیر را به خوبی ادامه دهیم.

دولت ها بدون نخبگان نمی توانند تحولات اساسی ایجاد کنند

وی خطاب به نخبگان بیان کرد: شما رهبران اجتماعی هستید، شما کسانی هستید که در جامعه مرجعیت فکری دارید. چنانچه نخبگان یک جامعه به این باور برسند که بایستی در اوضاع جامعه تغییر ایجاد کرد قطعا می توانند جامعه را با خود همراه کنند.

 رئیس بنیاد شهید افزود: دولت ها بدون نخبگان و خواص نمی توانند تحولات اساسی، بنیادین و ماندگار ایجاد کنند. دولت ها اگر بخواهند یک اقتصاد پایدار، رو به رشد و تعالی ایجاد کنند، میتوانند به صورت موقت با پول این کار را انجام دهند اما حفظ و نگهداری این موضوع نیازمند رویکرد نخبگانی است.

قاضی زاده هاشمی گفت: نخبگان در تبیین و آگاه سازی وظیفه ویژه ای دارند

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه در راس نخبگان، نخبگان ایثارگر قرار دارند، افزود: این عزیزان برای حفظ انقلاب جان دادند و بخشی از روح و جان خود را برای حفاظت از این سرزمین، انقلاب و مکتب  فدا کرده اند. بنابراین آنها انگیزه های بیشتری برای برافراشته شدن این پرچم دارند.

ایثارگری مقطع زمانی ندارد

وی تصریح کرد: ایثارگری مقطع زمانی ندارد و با توجه به اینکه کشوری عزتمند و مردمی غیور داریم که نمیخواهند تحت سلطه باشند یک جنگ همه جانبه تمام عیار بدون زمان در ابعاد اجتماعی، اقتصادی، علمی و فرهنگی و... علیه ما به وجود آمده است. یک عده دشمن خارجی مجهز با منابع گسترده داریم و عده ای نیز در داخل کشور بنا به هر دلیلی یا فریب خورده یا خریداری شده اند تا نقص در مسئولین را به اسلام و مکتب انقلاب سرایت میدهند.

قدرت های جهان در مقابل ما نمی توانند حرفی بزنند

وی در ادامه افزود: هم اکنون ما با یک جنگ فرهنگی رو به رو هستیم. مسئولین باید باورهای رسوب کرده گذشته را دور بیندازند. با اعتماد به نفسی که در جنگ مقابل قدرت های جهان پیدا کردیم آنان نمیتوانند در مقابل ما حرفی بزنند زیرا خودباوری و عزت نفس در بین ما شکل پیدا کرده است.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: نخبگان ایثارگر جامعه هدف ما هستند که متاسفانه با وجود سرمایه گذاری های بسیار اما هنوز نرخ بیکاری در بین این جامعه بالاست. زمانیکه میگوییم ایثارگران باید پیشران باشند، باید خطوط اشتغال خود را توسعه دهند و سایر ایثارگران نیازمند شغل را به کار گیرند و صاحب شغل کنند و در این راه بنیاد شهید نیز همراهی خواهد کرد.

وی افزود: یکی از برنامه های جدی ما این است که اقدامات حوزه فرهنگی را بر عهده تشکل ها و چهره های موثر و فعال ایثارگر  بگذاریم. مردمی سازی یعنی بردن مردم ذیل چتر حمایتی و واگذاری به آنهاست.

اقتصاد دانش بنیان رکن آینده اقتصاد کشور است

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: ما در این دوره وظیفه خود دانستیم که توسعه شرکت های دانش بنیان را پیش ببریم. ما قصد داریم از خود جامعه هدف برای خودشان و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی استفاده کنیم. اقتصاد دانش بنیان رکن آینده اقتصاد کشور است و با حمایت از ایثارگرانی که در حوزه دانش بنیان فعال هستند هم به رشد پایدار اقتصاد کشور کمک میکنیم.

افزایش ۲.۵ برابری منابع دولتی بنیاد شهید

وی خاطرنشان کرد: طی این ۱۸ ماه منابعی که دولت در اختیار بنیاد شهید قرار داده است بیش از ۲.۵ برابر افزایش داشته است. این رقم در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۰تا۳۴ میلیارد تومان بود که برای امسال به ۷۵ هزار میلیارد تومان رسید. حقوقی که این خانواده ها دریافت میکنند به عنوان یک هدیه است و در شان این عزیزان نیست. طرح سپاس ابلاغ شده و ۴۳۰هزار مورد در سال ۱۴۰۱ دیدار از خانواده ها را داشتیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha