کد خبر 202923
۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸

ضد حمله به مخالفان سوریه: عربستان از حمایت شما پشیمان است

ضد حمله به مخالفان سوریه: عربستان از حمایت شما پشیمان است

فعالان اپوزیسیون سوریه پس از پایان اجلاس سران کشورهای عربی و حضور سوریه در جده، کمپین "توهین" به عربستان سعودی را آغاز کردند و نویسندگان و دانشگاهیان سعودی با توصیف مخالفان سوری به عنوان "شکست خورده" واکنش نشان دادند.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ به نقل از شبکه المیادین، پس از پایان نشست سران کشورهای عربی در جده عربستان سعودی، شبکه‌های اجتماعی شاهد حملات توهین آمیز متقابل بین نویسندگان کشورهای حاشیه خلیج فارس و فعالان مخالف سوری به دلیل حمله آنها به عربستان بودند.

عبدالخالق عبدالله، چهره آکادمیک اماراتی یکی از برجسته‌ترین کاربران است که در توییتی نوشت: پس از اینکه مخالفان سوری، مسلح و غیرمسلح در سرنگونی نظام اسد به‌ شدت شکست خوردند، خشم خود را بر سر مردم کشورهای عربی سرازیر کردند و آنها را مسؤول شکست خود می‌دانند و از تصمیم عربی که سوریه را به محیط عربی آن بازگرداند، انتقاد می‌کنند.

عایشه القرشی از کشور عمان در توییتی نوشت: «کاری که مخالفان سوری در حمله به عربستان انجام می‌دهند، نه تنها اوج زشتی، بلکه اوج حماقت است. امثال آنها غیرممکن است که حکومت کنند و اگر حکومت کنند غیرممکن است که موفق باشند.

یکی از فعالان دیگر در توئیتی نوشت: «این زشتی و توهین باعث شد تا عربستانی‌ها از حمایتی که از مخالفان سوریه می‌کرد، پشیمان شود».

کاربر دیگری از مخالفان سوریه خواست به شکست پروژه خود اعتراف کنند و نوشت، اپوزیسیونی که چیزی جز نفرت از کشورش سوریه ندارد، وقتی رژیم صهیونیستی و آمریکا سوریه را بمباران می‌کنند، خوشحال می‌شود و پایکوبی می‌کند، لیاقت حمایت دارد؟

اتحادیه عرب هفتم ماه مه با بازگشت سوریه به کرسی خود پس از تعلیق عضویت در پی جنگ ۱۲ ساله در این کشور موافقت کرد.

بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه پس از دریافت دعوت از سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان برای شرکت در سی و دومین نشست شورای اتحادیه عرب در اجلاس جده، در این نشست شرکت کرد و مورد استقبال کشورهای عربی قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha