کد خبر 202889
۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹

قاضی زاده هاشمی در یادواره شهید بروجردی:

عوض شدن جای شهید و جلاد توسط دشمن نتیجه عدم روایت واقعی از جنگ است/ شهید بروجردی جهاد تبیین همه جانبه انجام داد

عوض شدن جای شهید و جلاد توسط دشمن نتیجه عدم روایت واقعی از جنگ است/ شهید بروجردی جهاد تبیین همه جانبه انجام داد

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: داستان‌های زیادی در ایام دفاع مقدس داشتیم که متاسفانه این موارد کم بیان شده و همین موضوع باعث گردیده تا امروز دشمنان ما جرات ‌کنند جای شهید و جلاد را تغییر دهند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در یادواره شهید بروجردی که در سالروز شهادت این شهید والا مقام در محل سینما فلسطین شهر بروجرد برگزار شد ضمن تبریک به مناسبت ایام دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه (ص) اظهار داشت: توفیق پیدا کردم مجدداً در بین مردم انقلابی و مومن و متدین در شهر شهیدپرور و زادگاه حضرت آیت‌الله عظمی بروجردی باشم.

وی ادامه داد: موضوع جلسه سالروز شهادت یک فرزند نامدار و موثر از این خاک پربرکت و شهر بزرگ است. متاسفانه شاید قدر داشته‌های خودمان را یا نمی‌دانیم و یا خیلی دیر به آنها می‌پردازیم. داشته‌های مکتب اسلام و اهل بیت، انسان‌های بزرگی هستند که آفریده و تربیب شده‌اند. هر کارخانه‌ای محصولی دارد و آن کارخانه را با محصولش می‌شناسند. امروز وقتی ما از کشورهای قدرتمند و به اصطلاح توسعه یافته اقتصادی و صنعتی صحبت می‌کنیم و می‌گوییم چرا این‌ها جلوتر از سایرین هستند به تکنولوژی و محصولات صنعتی آنها اشاره می‌کنیم. آلمان رو با یک محصول و کره جنوبی را با محصولی دیگر می‌شناسیم، اما مکتب اسلام و مکتب امام تولیداتی داشته‌ است که دنیا و جهان مادی از تولید چنین شخصیت‌ها و چهره‌هایی عقیم و ناتوان است. این حاصل مکتب امام بود که یک جوان ما که شهید بروجردی هستند، در اوایل جوانی به فیض شهادت رسیدند.

معاون رئیس جمهور افزود: من وقتی زندگینامه شهید بروجردی را مطالعه می‌کردم با خود گفتم چه زمانی ایشان فرصت داشته با وجود اینکه پدرش را خیلی زود از دست داده و سرپرست خانواده شد اینچنین رشد و تربیت یابد. ایشان ابتدا تبدیل به یک چریک می‌شود و در کشوری دیگر آموزش می‌بیند. او از همان ابتدا دلباخته اسلام بود. دوستانی که سن و سالی از آنها گذشته می‌دانند که قبل از انقلاب جریانات چپ سردمدار مبارزه مسلحانه در کشور بودند و آنها خودشان را به عنوان نیروهای اصلی انقلاب معرفی می‌کردند و بعداً نهضت امام آمد و آنها را دور ریخت.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: در این شرایط شخصیتی مثل شهید بروجردی دست از دامان روحانیت بر نداشت و خود را پیرو صدیق مسیر دین می‌داند و حتی در فعالیت‌های نظامی خود از روحانیت و علما کسب تکلیف می‌ کرد. بعد به جایی می‌رسد که از بنیان‌گذاران سپاه پاسداران می‌شود. من فکر می‌کنم شهید بروجردی زمانی‌که در حال پایه‌گذاری سپاه پاسداران بود شاید حدود 23-24 سال داشت و وقتی از او دعوت می‌شود فرماندهی سپاه را بر عهده بگیرد، نمی‌پذیرد.

رئیس بنیاد شهید در ادامه عنوان کرد: اول انقلاب هنوز حکومت مستقر نبود و حوادث فتنه‌گونه زیادی در حوالی مرزهای ما در حال شکل گیری بود. به هرگوشه از این خاک یک عده به چشم طمع می نگرستند که در چنین شرایطی شهید بروجردی به یکی از خطرناک‌ترین نقاط کشور می‌رود. شاید آن روز هرکسی با خودش فکر می‌کرد من عازم منطقه غرب کشور و کردستان هستم، این فرض را برای خودش داشت که دیگر بر نمی‌گردد؛ چون جنگ شهری بود و پر از تله و کمین بود و هر گوشه‌ای حادثه‌ای رخ می‌داد و شبیخونی زده می‌شد.

قاضی زاده هاشمی اذعان داشت: یک روز خبر می‌آمد که بچه‌های سرباز را سلاخی می‌کردند و یک روز بچه‌های جهاد سازندگی که برای رسیدگی به مناطق محروم کردستان عازم شده بودند، را سربریده بودند. داستان‌های زیادی در آن ایام داشتیم که متاسفانه این موارد کم بیان شده است که امروز دشمنان ما جرات می‌کنند جای شهید و جلاد را عوض کنند.

وی تاکید کرد: غیرت شهید بروجردی و شهید بروجردی‌ها اجازه ندادند تا دشمنان هرچه میخواهند در این خاک انجام دهند. در زمانی‌ که در هرجای کشور هرج و مرجی بود شهید بروجردی با احساس مسئولیت و مبتنی بر جهاد تبیین و عمارگونه برای پاسخ‌گویی به شبهات انقدر ایستاد تا مردم منطقه به صداقت او پی بردند. از این منظر شهید بروجردی مسیح کردستان است و نقش پیامبرگونه داشته است. در جامعه‌ای که ظلمات و شبهات آن را در بر گرفته بود، ذهن مردم را آلوده کرده بودند و گروهک های ضد انقلاب سیطره روحی و روانی بر مردم منطقه پیدا کرده بودند.

رئیس بنیاد شهید گفت: کاری که شهید بروجردی در ابتدای امر انجام داد کار نظامی نبود بلکه یک جهاد تبیین همه‌ جانبه بود برای بازسازی فکری، ذهنی و معنوی مردم و جدا کردن مردم منطقه از ضد انقلاب و معدوم کردن ضد انقلاب بود.

قاضی زاده هاشمی در رابطه با مجاهدت های شهید بروجردی گفت: ابتدا کاری کرد که جریان پیش‌مرگان گروه مسلمان شکل بگیرد که این کار با تکیه بر متدینین و انقلابیون منطقه انجام شد. این معجزه شهید بروجردی و یاران و همراهانش در منطقه بود.

وی ادامه داد: من همین‌جا یاد کنم از شهید والا مقام محمود کاوه که همراه شهید بروجردی بود و بعد از شهادت ایشان به فرماندهی لشکر ویژه شهدا منصوب شد و در همان منطقه کار را دنبال کرد، که این نشان می‌دهد بودن در صحنه برای این فداکاران و جوانان وطن مرزی نداشت.

رئیس بنیاد شهید خاطر نشان کرد: شخصیت کاریزماتیک شهید بروجردی در پذیرش مسئولیت‌های سنگین که دیگران حاضر به پذیرفتن آن نبودند خودش را نشان داد. به ایشان می‌گویند بیا در ستاد و در مرکز به تو سمت فرماندهی کل می‌دهیم و ایشان نمی‌پذیرد ولی در خطرناک‌ترین نقاطی که کسی حاضر نیست در آن حاضر شود، حضور پیدا می‌کند. می‌گوید اینجا کسی هست که امور را اداره کند و آنجا کسی نیست.

وی ادامه داد: شهید بروجردی نماد یک جوان مومن و انقلابی است که وقتی به او اعتماد می‌شود معجزه‌های زیادی از او سر می‌زند و نسخه نجات بخش کشور و انقلاب می شود؛ جوان مومن انقلابی و خستگی ناپذیری که در آزمون‌های سخت با صبر و اقتدار، نه صبر و انفعال و نه عجول بودن و اقتدار، بلکه با صبر و اقتدار با موارد برخورد می‌کند. از یک سو پافشاری بر اصول است و سوی دیگر صبوری به خاطر بیدار کردن قلب‌ها و دل‌ها. هدف اینجا صرفاً پیروزی و فقط حفظ تکه ‌ای از خاک نیست که آنهم البته به جای خود ارزشمند است ولی هدف اصلی و والا حفظ مردم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha