کد خبر 202853
۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲

شاه حسینی در گفتگو با «حیات» خبر داد؛ 

ساخت فیلم درباره بانوان با همکاری بنیاد شهید + فیلم

ساخت فیلم درباره بانوان با همکاری بنیاد شهید + فیلم

کارگردان سینما گفت: در سال گذشته به موضوع بانوانی که در زمان جنگ لباس رزمنده‌ها را می‌شستند پرداختم، خوشبختانه با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران مشغول ساخت فیلم درباره فعالیت‌های این بانوان هستیم.

انسیه شاه‌حسینی کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات ، در پاسخ به این سوال که چرا به موضوع بانوان در حوزه دفاع مقدس در سینمای کشورمان کمتر پرداخته می‌شود؛ گفت: به دلیل نبود مهندسی فرهنگی هنوز موفق نشده‌ایم که جنگ را از زبان مادران و همسران شهدا به جامعه نشان دهیم، یعنی با وجود نیروی عظیم و تاثیرگذار زنان در دفاع مقدس که مقام معظم رهبری بر آن تأکید داشته اند و ثابت شده است که این قشر چه در زمان جنگ و چه در زمان انقلاب حضور موثری داشته‌اند، توجه خاصی صورت نگرفته است، در نتیجه با وجود این موارد توان و قدرت این نیروی عظیم از بین می‌رود.

وی افزود: دشمن نیز بر روی همین مسئله تمرکز کرده است، اکنون می‌بینیم که در اغتشاشات اخیر روی مسئله زنان مانور داده‌اند و متاسفانه ما هنوز نمی‌دانیم از این نقطه قوت چگونه استفاده کنیم. امیدوارم با مهندسی فرهنگی دقیق به رهبری مقام معظم رهبری درباره جهت دادن به نیروی زنان موفق عمل کنیم.

 شاه حسینی با اشاره به تولید فیلم در حوزه دفاع مقدس با همکاری بنیاد شهید افزود: در ماه رمضان سال گذشته به موضوع بانوانی که در زمان جنگ لباس رزمنده‌ها را می‌شستند پرداختم که این افراد بسیار کمک حال نیروهای ارتش و سپاه بودند، خوشبختانه با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران مشغول ساختن فیلم درباره فعالیت های این بانوان هستیم.

این کارگردان سینما با اشاره به کمبود لباس در میان رزمندگان هشت سال دفاع مقدس گفت: در آن زمان رزمندگان لباس‌های مناسبی نداشتند و آن‌قدر شرایط مالی نظامیان بد بود که وقتی نیروها از تهران به مناطق جنگی اعزام می‌شدند با لباس‌های خودشان اسلحه به دست می‌گرفتند و من در آنجا به‌ عنوان خبرنگار جنگی شاهد این ماجراها بودم.

شاه حسینی با بیان این‌که قرار است این فیلم برای جشنواره فجر آماده شود، گفت: اکنون در مرحله پیش تولید هستیم و امیدوارم این فیلم برای جشنواره فجر امسال آماده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha