کد خبر 202828
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۶

مایکروسافت راه‌حلی برای برخی از مشکلات ویندوز 11 ندارد

مایکروسافت راه‌حلی برای برخی از مشکلات ویندوز 11 ندارد

مایکروسافت به‌تازگی اعتراف کرده که اساساً پذیرفته است راه‌حلی برای برخی از مشکلات ویندوز 11 ندارد.

به گزارش گروه وبگردی حیات؛ همانطور که Neowin گزارش می‌دهد، برخی از افرادی که از ویندوز 11 و ویندوز 10 استفاده می‌کنند، باگی را پیدا کرده‌اند که از راه‌اندازی یا کارکرد صحیح منوی استارت، نوار جستجوی ویندوز و برخی از برنامه‌های Universal Windows Platform (UWP) جلوگیری می‌کند.

به‌نظر می‌رسد که اشکالات ویندوز 10 و ویندوز 11 همزمان با کلیدهای رجیستری آسیب‌دیده و داده‌های مربوط‌به برنامه‌های مایکروسافت آفیس و برنامه‌هایی که با نرم‌افزار آفیس و همچنین ویندوز و اوت‌لوک یکپارچه شده‌اند، ایجاد می‌شود.

باگ‌ها روی همه افراد تأثیر نمی‌گذارند، اما کسانی که با آن‌ها مواجه می‌شوند ابتدا مشکلی را در آپدیت ژانویه‌ سال جاری تشخیص دادند. بسیاری از کاربران امیدوار بودند که مایکروسافت متوجه شود که چگونه مشکل را برطرف کند، اما متأسفانه اینطور پیش نرفت.
 

مایکروسافت در بخش Health وب‌سایت خود در رابطه با این مشکل خاطرنشان می‌کند که برنامه‌های جستجوی ویندوز و پلتفرم جهانی ویندوز (UWP) ممکن است آنطور که انتظار می‌رود کار نکنند یا مشکلاتی در بازشدن داشته باشند. این شرکت در به‌روزرسانی اخیر خود راه‌حلی برای این مشکل ارائه کرده است.

نه تنها فقدان راه‌حل قطعی ناامیدکننده است، بلکه هیچ یک از راه‌حل‌های موقت عالی نیستند. مایکروسافت اعلام کرده است که برای کاهش این مشکل، می‌توانید برنامه‌هایی را که با ویندوز، مایکروسافت آفیس، مایکروسافت اوت‌لوک یا اوت‌لوک کلندر ادغام می‌شوند، حذف نصب کنید.

در واقع، مایکروسافت اعتراف می‌کند که به اندازه ما از این مشکل گیج شده‌است. ظاهراً تنها راه برای جلوگیری از این مشکل، حذف نصب برنامه‌ها است. چنین راه‌حلی بسیار ضعیف به‌نظر می‌رسد، به‌خصوص که مایکروسافت برنامه‌هایی را که باعث این مشکل می‌شوند فهرست نمی‌کند.

البته اینکار برای افرادی که به هر یک از برنامه‌های ایجادکننده مشکل وابسته هستند، راه‌حل خوبی نیست. زیرا حذف نصب آنها ممکن است گزینه مناسبی نباشد.

مایکروسافت ادعا می‌کند که در حال کار بر روی یک وصله‌ نرم‌افزاری است. امیدواریم که این شرکت بتواند راه‌حلی را ارائه دهد که این مشکل را بدون وادارکردن کاربران به حذف برنامه‌های خاص برطرف کند. با این حال، برخی مشکلات ویندوز 11 در حدی حاد هستند که حتی مایکروسافت نمی‌تواند آن‌ها را به‌سادگی رفع کند و این موضوع ناراحت‌کننده به‌نظر می‌رسد.

سیستم‌عامل‌هایی مانند ویندوز 11 نرم‌افزارهای پیچیده‌ای هستند که باید با ترکیب‌های بی‌شماری از سخت‌افزار و نرم‌افزار کار کنند. اما چنین مسئله‌ای هنوز باعث شرمساری مایکروسافت نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha