کد خبر 202808
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۸

انسیه شاه حسینی:

جنگ از زنان مرد می‌سازد و از مردان مادر

جنگ از زنان مرد می‌سازد و از مردان مادر

حسینی کارگردان سینما گفت: زمانی که زنان در شرایط سخت جنگی قرار می گیرند، مرد می‌شوند و مردها در جنگ مادر می شوند؛ چراکه حس حمایت مادری را در حاج قاسم سلیمانی نسبت به رزمنده‌ها می‌دیدیم.

به گزارش خبرنگار اعزامی حیات به مشهد مقدس؛ نشست تخصصی بررسی نقش زنان در عرصه ایثار و شهادت با سخنرانی انسیه شاه حسینی در مجتمع مهر کوهسنگی پردیس سینمائی مشهدالرضا(ع) با حضور تعدادی از بازیگران و کارگردانان سینما و تلویزیون برگزار شد.

در ابتدای این نشست انسیه شاه حسینی کارگردان سینما  گفت: مرزبندی میان زن و مرد ایثارگر را قبول ندارم چراکه این دو مکمل یکدیگر هستند. در مناطق جنگی دیدم و احساس کردم که جنگ از زنها مرد می‌سازد و از مردها مادر.

وی افزود: زمانی که زنان در شرایط سخت جنگی قرار می گیرند، مرد می‌شوند و مردها در جنگ مادر می شوند؛ چراکه حس حمایت مادری را در حاج قاسم سلیمانی  نسبت به رزمنده‌ها می‌دیدیم. خیلی از فرماندهان را در زمان جنگ دیدم که مهر مادری از وجودشان می‌جوشید.

این کارگردان سینما افزود: بهترین چیزی که ما را در لحظه نجات میدهد، انتخاب درست است و در اینجا نقطه جغرافیایی رنگ می بازد.

جنگ از زنان مرد می‌سازد و از مردان مادر

شاه حسینی گفت:  فیلم «شب بخیر فرمانده» از روی زندگی واقعی من ساخته شده است. یک زمانی امام خمینی (ره) گفت که جنگ نعمت است. من آن زمان خبرنگار ارشاد بودم و خیلی خوب متوجه این سخن امام نشدم فلذا تصمیم گرفتم به جبهه بروم.

وی ادامه داد:  درست زمانی که وارد جبهه شدم به پاسخ  بسیاری از سوالاتم با فرمایش امام رسیدم که فرمودند جنگ نعمت است. در حقیقت نعمت یعنی به لحظه ای می‌رسی که می فهمی نرسیدی.

شاه حسینی اظهار کرد: هنرمندان اگر به این نقطه برسند که با وجود زخم‌ها و شکست‌های متعدد برخیزند و به راهشان ادامه دهند، موفق خواهند شد. به شرطی که این موضع حساس را درک کنند.

وی گفت: در جنگ موفقیت و ایثارگری ها برای کسانی است که در فضای گرگ و میش با خودشان روبرو می شوند و فقط با یک انتخاب است که به سعادت می‌رسند. برای بردن باید حتما ببازیم و رمز جاودانگی ناسیراب شدن است. یک فیلمساز  به ویژه در دنیای دفاع مقدس اول باید اندازه خود را محک بزند و نباید از باخت ناراحت شود.

شاه حسینی بیان کرد: زنان در جنگ مرد شدند و قوی بودن شخصیت‌ها در آن زمان اتفاق افتاد و آنجا بود که این جمله حضرت امام را که فرمودند جنگ نعمت است را متوجه شدم. جنگ مقوله عجیبی است.

گفتی است که انسیه شاه‌حسینی اولین زن رزمنده ایرانی است که در موضوع جنگ ایران و عراق فیلم ساخته‌ است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha