کد خبر 202785
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷

وجود ۱۱ هزار ساختمان پرخطر در پایتخت

وجود ۱۱ هزار ساختمان پرخطر در پایتخت

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در گفت و گوی تلفنی با برنامه تهران ۲۰ ضمن تشریح حادثه آتش سوزی خیابان مولوی به وضعیت ساختمان های نا ایمن شهر تهران اشاره کرد و گفت: اعلام لیست ۹۵ ساختمان نا ایمن شهر تهران مشکلی ندارد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، قدرت‌اله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه تهران۲۰ در خصوص آتش‌سوزی خیابان مولوی اظهار کرد: متاسفانه با توجه به حجم اجناسی که به صورت انباشته شده در این انبار ۳۰۰۰ متر مربعی دپو شده بود، حدود ۶ ساعت است که آتش‌نشانان درگیر اطفا و لکه گیری هستند که باتوجه به حجم اجناس ممکن است تا صبح طول بکشد.

محمدی بیان کرد: حادثه فوتی نداشته است اما این حریق مملو از وسایل پلاستیکی است که اثران این اتفاق که مسموم کننده بود شاید خودش را برای نیروهای من تا ۵ سال آینده نشان ندهد. 

وی گفت: این ساختمان جزو ساختمان‌های پرخطری بود که در رصد نظارت ما بوده و بیش از ۵ بار اخطار گرفته است، اما جزو ۹۵ ساختمان نبوده است. ساختمان‌های ناایمن به پنج گروه تقسیم می‌شوند و این ۹۵ ساختمان جزو گروه بسیار پرخطر هستند.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران ادامه داد: در آخرین اخطار ۲۳ اسفند سال گذشته دستورالعملی به این ساختمان دادیم. البته این ساختمان اولین نیست و آخرین هم نخواهد بود. 

محمدی خاطرنشان کرد: در بیش از  ۴ منطقه تهران مانند مناطق ۱۲، ۱۱، ۱۵ و ۱۶ از این دست ساختمان‌ها وجود دارد. آتش‌سوزی امروز اخلال در روند شهری ایجاد کرد و این به سبب عدم تمکین از مقررات آتش نشانی است. 

وی با بیان اینکه ما یک به یک کوچه‌ها را برای شناسایی ساختمان‌های ناایمن رصد کردیم و به آنها اخطار دادیم، گفت: دستگاه‌های دیگر نیز باید کمک کنند و اگر مالکین تمکین نکردند از طریق برخورد قضایی اقدام کنند. اعلام لیست ۹۵ ساختمان مشکلی ندارد ولی هزاران صفحه به اعلام ساختمان‌های پرخطر نیاز داریم. 

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران افزود: ما در تقریبا بالای ۱۱ هزار ساختمان درخطر داریم که تغییر کاربری دادند و منازل مسکونی را سوله و انبار کردند؛ آن هم در کوچه‌هایی که قابلیت امدادرسانی ندارند. 

به گفته وی باید هزینه را برای چنین افرادی بالا ببریم. برای همین ساختمان نیز از دستگاه قضایی خواستیم که اعلام جرم کند. 

محمدی در پایان گفت: ما ضابط قضایی نیستیم و دستمان بسته است و برای این ساختمان‌هایی که عدم تمکین می‌کنند جرم انگاری نشده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha