کد خبر 202695
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲

در همایش ائمه جمعه آذربایجان شرقی عنوان شد؛

انتقاد از عملکرد بانک‌ها در حمایت از قانون جوانی جمعیت

انتقاد از عملکرد بانک‌ها در حمایت از قانون جوانی جمعیت

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به زمان بر بودن پرداخت تسهیلات به متقاضیان وام ازدواج و فرزندآوری از عملکرد بانک ها در این خصوص انتقاد کرد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل‌هاشم در همایش ائمه جمعه این استان در شهرستان خداآفرین از بانک‌های عامل خواست به وظیفه خود در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به طور کامل عمل کنند.

وی با انتقاد از همراهی نکردن بانک‌ها در اجرای موفق این قانون مهم افزود: اگر چه تصویب قانون جوانی جمعیت، امیدها را به بهبود وضعیت شاخص‌های جمعیتی افزایش داده بود، اما کارشکنی بانک‌ها باعث شده است، این قانون آن‌طور که باید و شاید در تغییر واقعیت‌های میدانی مؤثر عمل نکند.

وی مسئله جمعیت و نیروی انسانی را مهمترین رکن توسعه جامعه خواند و ادامه داد: رشد اقتصادی، اقتدار سیاسی، تقویت صندوق‌های بازنشستگی و تأمین اجتماعی کشور همگی در گرو مسئله فرزندآوری و جوانی جمعیت است، از این‌رو بانک‌ها موظف هستند اولویت نخست منابع خود را به تسهیلات ازدواج و فرزندآوری اختصاص دهند.

امام جمعه تبریز اظهار کرد: تا حالا بانک‌ها به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت کم لطفی کرده‌اند چرا که به عنوان مثال، قرار بود زوج‌های جوان برای دریافت وام فقط یک ضامن معرفی کنند در حالی‌که بانک‌ها با تمرد از این قرار، ضامن بیشتری می‌خواهند که این مسئله موجب نارضایتی و دلسردی زوج‌های جوان شده است.

نماینده ولی فقیه در استان، ایجاد قرارگاه تخصصی فرهنگی برای پیگیری و تسهیل امور مربوط به قانون جوانی جمعیت را ضروری دانست و گفت: متأسفانه در کشور دستگاه تخصصی تعیین راهبرد واحد برای مسئله جمعیت وجود ندارد و گمان می‌شود نبود این قرارگاه فرهنگی میزان اثرگذاری قانون جوانی جمعیت را کاهش می‌دهد و به کشور آسیب خواهد زد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha