کد خبر 202649
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷

مرعشی در پاسخ به خبرنگار اجتماعی «حیات»:

زائران پر ریسک به همراه تیم پزشکی و اتوبوس های دارای تجهیزات اعمال حج را انجام می دهند

زائران پر ریسک به همراه تیم پزشکی و اتوبوس های دارای تجهیزات اعمال حج را انجام می دهند

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال ‌احمر اعلام کرد: در پی رصدهای شبانه روزی زائران پر ریسک شناسایی و به همراه تیم پزشکی و اتوبوس های دارای تجهیزات پزشکی اعمال حج را انجام می دهند.

سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال ‌احمر در حاشیه نشست خبری خود در پاسخ به پرسش خبرنگار اجتماعی «حیات» درخصوص ارائه خدمات ویژه به زائران پر ریسک حج اعلام کرد: با توجه به اینکه امسال بیش از 2300 نفر از زائران حج بیش از 80 سال سن دارند تیم پزشکی ما پیش از اعزام زائران تمام معاینات لازم پزشکی را با دقت فراوان انجام داده اند.

وی با اشاره به اینکه تمام خدمات مورد نیاز در راستای کاهش آمار مرگ و میر زائران حج صورت گرفته است، افزود: از همان روزهای ابتدایی ثبت نام تمام معاینات پزشکی زائران توسط متخصصان ما انجام و پرونده الکترونیک شرح حال زائران در دسترس پزشکان مراکز موجود در عربستان قرار می گیرد. 

مرعشی مطرح کرد: از این زائران پر ریسک ما با نگاه ویژه تری مورد رصد شبانه روزی تیم پزشکی قرار خواهند گرفت تا از وقوع مشکلات جلوگیری به عمل آید.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال ‌احمر تاکید کرد: پیش از حضور زائران در ایام تشریق و عرفات زائران مجدد ویزیت می شوند تا تیم نسبت به سلامتی زائر اطمینان حاصل نماید. لذا در صورت وجود مشکل با تشکیل کمیسیون های تخصصی جزئیات بیماری های زائران در اختیار مدیران کاروان و پزشکان تیم قرار می گیرد تا در صورت لزوم زائر به همراه تیم پزشکی و اتوبوس های دارای تجهیزات پزشکی اعمال حج انجام و سپس به منظور انجام معاینات بیشتر به بیمارستان ها اعزام می شوند.

وی خاطر نشان کرد: اگر زائران طبق صلاحدید پزشک توانایی لازم برای انجام اعمال واجب رمی جمرات را نداشته باشند زائر از حضور در مراسم منع و فرد دیگری به نمایندگی از زائر اعمال مربوطه را انجام می دهد.

مرعشی اظهار کرد: هرساله با توجه به معاینات متعدد پزشکی ممکن است برخی از زائران خانه خدا بر اثر کهولت سن یا بیماری از دنیا بروند بنابراین وظیفه انتقال اجساد زائران فوت شده در ایام حج بر عهده کنسول‌گری ایران است..
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha