کد خبر 202598
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹

جزئیات حج تمتع امسال استان کرمان اعلام شد

جزئیات حج تمتع امسال استان کرمان اعلام شد

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان از اعزام ۳ هزار و ۱۳۵ نفر به همراه ۹۳ نفر عوامل خدمتگزار در قالب ۲۰ کاروان از استان کرمان به حج تمتع امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ محمدعلی ایرانمنش صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با تبریک فرارسیدن دهه کرامت و ایام ولادت حضرت معصومه (س) اظهار داشت: 20 کاروان از استان کرمان به مراسم حج امسال اعزام می‌شوند که هشت کاروان از کرمان، دو کاروان از سیرجان، سه کاروان از رفسنجان و انار، سه کاروان از زرند و کوهبنان، یک کاروان از راور، یک کاروان مشترک از کرمان و بردسیر، یک کاروان از جیرفت و یک کاروان از بم است.

وی با بیان اینکه تعداد 3 هزار و 135 نفر به همراه 93 نفر عوامل خدمتگزار در کاروان‌ها و هشت پزشک این کاروان‌ها را همراهی می‌کنند که سه پزشک سال اولی و پنج پزشک با تجربه هستند، ادامه داد: پنج کاروان 135 نفره، یک کاروان 160 نفره، چهار کاروان 170 نفره، 8 کاروان 180 نفره و مابقی کاروان‌ها 95 نفره هستند.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان با اشاره به اینکه همایش زائران حج استان کرمان در شهرستان‌های کرمان، سیرجان ، زرند و رفسنجان به صورت متمرکز برگزار می‌شود، افزود: هتل محل اقامت زائران پیش‌بینی شده است؛ همه زائران استان کرمان مدینه اول هستند و در 15 هتل ساکن می‌شوند.

وی با بیان اینکه فریما شاهی 9 ماهه متولد سال 1401 ساکن کرمان است که این زائر از سیرجان اعزام می‌شود و کوچک‌ترین زائر حج تمتع امسال کشور از استان کرمان است، گفت: اکبر محمدآبادی از شهرستان بم مسن‌ترین زائر استان کرمان است.

ایرانمنش با اشاره به اینکه متوسط سن زائران امسال استان کرمان 57 سال است، بیان کرد: 17.2 نفر زائران حج امسال استان از بانوان بوده و مابقی مرد هستند، هزار و 346 نفر از مجموع زائران از زائران ثبت نامی مانده سال 99 و 185 نفر از زائران امسال حج استان کرمان از خانواده معظم شهدا هستند.

وی با بیان اینکه در کاروان امسال استان کرمان 27 زائر پزشک داریم که ظرفیت خوبی است تا در کنار پزشکان اعزامی در کاروان‌ها از آنها استفاده کنیم، گفت: خدمت به زائران بسیار ارزشمند است و از خدا می‌خواهیم توفیق خدمتگزاری به زائران را به ما عطا کند.

حجت‌الاسلام حسین سازندگی، مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان کرمان، نیز در این جلسه با اشاره به آیات قرآن در مورد فریضه واجب حج، اظهار داشت: خداوند مکان خانه کعبه را به حضرت ابراهیم (ع) نشان داد و آن حضرت نسبت به بازسازی خانه و آباد کردن این مکان مقدس اقدام کرد.

وی با بیان اینکه این آیه نشان می‌دهد که احیاگر خانه خدا حضرت ابراهیم (ع) است و این خانه از قبل بوده، ادامه داد: خداوند در قرآن کریم فرمود "به حضرت ابراهیم (ع) گفتیم همه مردم را به حج فرا خواند" و از خداوند می‌خواهیم ندای حضرت ابراهیم را بارها نصیب ما کند و ما هم جزو برگزار کنندگان مراسم حج به شمار بیاییم.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان کرمان با اشاره به اینکه برنامه‌های مراسم حج در دو بعد معنوی و فیزیکی برگزار می‌شود، گفت: در بعد فیزیکی ثبت‌نام از زائران انجام شده و در بعد معنوی بعثه مقام معظم رهبری نیز برنامه‌هایی را پیش‌بینی کرده است.

وی با بیان اینکه حج یک مسئله عمومی جهانی و بین‌المللی است و شعار امسال مراسم حج "حج تحول قرآنی، همگرایی اسلامی و حمایت از قدس شریف" در نظر گرفته شده است، افزود: حج شامل همه آحاد جامعه می‌شود و تنها مختص حاجیانی که در مراسم حج در عربستان حاضر می‌شوند، نیست.

سازندگی با اشاره به اینکه تحول حج باید قرآنی باشد و اگر می‌خواهیم به کمال برسیم باید تحول درونی ما تحول قرآنی و بر مبنای دستورات الهی باشد، بیان کرد: حج وحدت بخش است، چرا که تمام مسلمانان از اقشار مختلف در این مراسم لبیک گویان حاضر می‌شوند.

وی با بیان اینکه پیام حج این است که اگر ما متحد باشیم هیچ قدرتی در جهان نمی‌تواند به مسلمانان زور بگوید و اسلام همیشه پیروز است، گفت: حمایت از قدس شریف و مردم مظلوم فلسطین همیشه مورد تاکید انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب بوده است.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان کرمان با اشاره به اینکه برای تمام کاروان‌های اعزامی حج از کرمان یک روحانی انتخاب شده است، افزود: در مجموع 20 روحانی و تعدادی به عنوان معین و معینه با ما همکاری دارند.

وی با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل باید هر کاروان 58 درصد بانوان را به خود اختصاص داده باشد تا معینه به این کاروان اختصاص داده شود و در حال حاضر 6 معینه با کاروان‌های استان کرمان اعزام می‌شوند، گفت: تمام خادمین فرهنگی حج برای پذیرش مورد مصاحبه قرار گرفتند.

محمدعلی مجد، مسئول عملیات اداره کل حج و زیارت استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه نخستین کاروان حج استان کرمان 25 خرداد از فرودگاه بین‌المللی کرمان اعزام می‌شود، اظهار داشت: بار زائران باید از چند روز قبل تحویل فرودگاه داده شود.

وی با اشاره به اینکه پرواز زائران از 25 خرداد تا 28 خردادماه از فرودگاه شهر کرمان انجام و برگشت زائران از 31 تیرماه تا سوم شهریورماه انجام می‌شود، گفت: در مجموع 14 پرواز برای رفت و برگشت زائران از فرودگاه کرمان تدارک دیده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha