کد خبر 202582
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰

کارکرد کتابخانه‌ها در غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان چیست؟

کارکرد کتابخانه‌ها در غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان چیست؟

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت: کتابخانه‌های استان سمنان امسال با کارکردهای ویژه‌تری در زمینه غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان وارد شده‌اند.

به گزارش گروه استان های حیات؛ محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در نخستین جلسه انجمن کتابخانه عمومی پیامبر اعظم درجزین در سال جدید که در کتابخانه عمومی پیامبر اعظم (ص) برگزار شد، ضمن اشاره به ظرفیت کتابخانه‌های عمومی در هر شهر و روستا برای استفاده و بهره‌گیری مثبت از آن اظهار کرد: امیدواریم روزی فرارسد کتابخانه عمومی هر شهری به عنوان پاتوق فرهنگی آن شهر و روستا محسوب شود و محلی برای قرار گذاشتن جوانان و نوجوانان برای تبادل نظرات و انتقادات، با حضور روحانیان و استادان فهیم و روشنگر برای اقناع آن‌ها باشد.

طاهریان با اشاره به طرح غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در فصل تابستان گفت: کتابخانه‌های استان سمنان امسال با کارکردهای ویژه‌تری در زمینه غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان وارد شده‌اند و مقرر شد کتابخانه‌های استان به پایگاه‌های مهم در راستای اجرای طرح غنی‌سازی اوقات فراغت تبدیل شوند و در کنار آن با پیاده‌سازی برنامه‌های جدیدتری در راستای معرفی مشاغل و کسب‌وکارهای کوچک فعالیت‌های ویژه‌ای در آن‌ها صورت گیرد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در استان سمنان بیان کرد: این جشنواره با مشارکت عموم مردم به‌ویژه مخاطبان جوان، نوجوان و کودکان خود در استان سمنان برگزار می‌شود و امیدواریم که مسؤولان درجزین هرگونه که می‌توانند در بحث جوایز و مشارکت در جشنواره یاریگر اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان باشند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان کتاب آسمانی قرآن را کامل‌ترین کتاب عالم بشریت و کتابخانه عمومی را مکانی مقدس خواند و ادامه داد: کتابخانه عمومی پیامبر اعظم (ص) با مشکلاتی نظیر گرمایش و سرمایش و عدم رنگ‌آمیزی مناسب مواجه است، امیدواریم بتوانیم دست به دست هم دهیم و سنگ بنایی باشیم تا این مکان مقدس برای آیندگان باقی بماند و آن‌ها نیز بتوانند از این گنج معنوی بهره‌مند شوند.

مردم را با کتاب آشتی دهیم

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوذر عامری، امام جمعه درجزین نیز در این جلسه با اشاره به اینکه کتاب و کتاب‌خوانی یک آموزه دینی است و به آن سفارش بسیاری شده است، گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی تأثیر مستقیمی برافزایش آگاهی افراد هر جامعه‌ای دارد و با توجه به اینکه مقام معظم رهبری نیز بسیار به آن تأکید دارند باید مورد توجه قرار گیرد.

عامری با بیان اینکه لازم است هیأت اندیشه ورزی تشکیل و بررسی شود که چگونه می‌توان دسترسی به کتاب را برای عموم مردم آسان کرد، بیان کرد: دفتر امام جمعه درجزین آمادگی دارد با همکاری اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهدی‌شهر میزهای نمایشگاهی در نماز جمعه دایر و به معرفی کتاب پرداخته تا به این بهانه میل مطالعه و کتاب‌خوانی در میان مردم افزایش یابد.

وی ضمن بیان اینکه باید به نحوی عمل کنیم تا کتابخانه عمومی پیامبر اعظم (ص) به عنوان تنها مجتمع فرهنگی شهر در کانون توجهات مردم قرار گیرد، اظهار کرد: جشن‌های مناسبتی را در کتابخانه‌های عمومی برگزار کنیم تا به این بهانه پای مردم به کتابخانه باز شود و به‌نوعی مردم را با کتاب آشتی دهیم و موجب گسترش فرهنگ مطالعه شویم.

سیده نجمه سیادتی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهدی‌شهر نیز پیرو مصوبات جلسه پیشین انجمن کتابخانه‌های عمومی درجزین به ارائه گزارش پیرامون اقدامات صورت گرفته کتابخانه در سال گذشته پرداخت و گفت: در این کتابخانه‌ها بالغ بر 13 هزار جلد کتاب در دسترس عموم قرار دارد و علاقه‌مندان می‌توانند با عضویت در این مرکز از خدمات آن‌ها بهره‌مند شوند.

به گزارش فارس، در پایان هر یک از اعضای انجمن در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و ارتقای سرانه مطالعه به بیان نظرات خود پرداخته و از حمایت‌های شهردار برای پرداخت منظم سهم نیم درصد کتابخانه‌ها، با اهدای لوح قدردانی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha