کد خبر 202577
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵

جزئیات جدید از قتل «عمدی» شیرین ابوعاقله

جزئیات جدید از قتل «عمدی» شیرین ابوعاقله

کارشناسان و محققان بین‌المللی جزئیات تازه‌ای از قتل خبرنگار فلسطینی-آمریکایی شبکه الجزیره به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی را فاش کردند.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ کارشناسان و بازرسان بین‌المللی در گفت‌وگو با برنامه «ما خفی أعظم» شبکه الجزیره تایید کرده‌اند که ترور شیرین ابوعاقله، خبرنگار فلسطینی آمریکایی این شبکه در ماه مه سال گذشته توسط نظامیان اشغالگر اسرائیل، "عمدی" بوده است.

«استفان بک»، مشاور سابق واحد تجزیه و تحلیل صوتی و تصویری اف بی آی در این باره گفت که بر اساس محاسباتش تیراندازی به ابوعاقله از فاصله ۱۸۰ تا ۲۰۰ متری انجام شده است و در این محل گروهی از سربازان ارتش اسرائیل در آنجا حضور داشتند.

این کارشناس آمریکایی که به تجزیه و تحلیل فایل‌های صوتی و تصویری جنایت قتل ابوعاقله پرداخته است با تاکید بر اینکه تیراندازی به وی در حین پوشش میدانی او در جنین رخ داد، اظهار کرد: تحلیل و بررسی گلوله و جهت گیری آن بحث درباره اینکه چه کسی آن را شلیک کرده است، حل کرد. این گلوله از سربازان ارتش اسرائیل شلیک شده است و آنها سلاح‌های خود را به سمت خبرنگاران نشانه رفته بودند.

«کریس کاب اسمیت»، بازپرس انگلیسی ویژه در پرونده جیمز میلر، روزنامه نگار  در مصاحبه خود با برنامه مذکور تأیید کرد که شلیک به ابوعاقله عمدی بوده و به صورت اتفاقی رخ نداده است.

بر اساس آنچه در تحقیقات ویژه‌ای که در برنامه "ما خفی أعظم" پخش شد، یکی از مقامات ارشد دفتر وزیر دفاع سابق رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با مقامات آمریکایی مسئولیت قتل شیرین ابوعاقله را بر عهده گرفته و به آنها اعلام کرده است که این قتل یک اشتباه بوده و اسرائیل به طور رسمی به آن اذعان نخواهد کرد.

در این تحقیقات ویژه همچنین به دیگر جنایات هدف قرار دادن روزنامه نگاران و عکاسان توسط سربازان اشغالگر اسرائیل از جمله ترور «فضل شناعه» عکاس فلسطینی که برای رویترز کار می کرد و موارد دیگر پرداخته شده است.

شیرین ابوعاقله ۱۱ مه ۲۰۲۲ در حالی که مشغول انجام مأموریت حرفه‌ای خود در اردوگاه جنین در کرانه باختری بود در اثر تیراندازی سرباز رژیم صهیونیستی ترور شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha