کد خبر 202571
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸

«حیات» گزارش می‌دهد؛

پایانی هیجان انگیز بر یک فصل پرماجرا: پرگل‌ترین هفته تاریخ لیگ برتر

پایانی هیجان انگیز بر یک فصل پرماجرا: پرگل‌ترین هفته تاریخ لیگ برتر

هفته پایانی لیگ بیست و دوم آمارو اعداد شگفت انگیز و دور از انتظاری خلق کرد که در نوع خودش یک رکورد محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ روز پنجشنبه هفته سی ام و پایانی لیگ برتر فوتبال ایران هم برگزار شد و پرونده بیست و دومین دوره از این رقابت‌ها هم با قهرمانی پرسپولیس و سقوط مس کرمان و نفت مسجد سلیمان به دسته پایین‌تر بسته شد. این اما همه ماجرا نبود و جذابیت و اهمیت هفته پایانی مسابقات در روشن شدن تکلیف مواردی که عنوان شد خلاصه نمی‌شود و یک مورد اعجاب انگیز دیگر را هم شاهد بودیم و آنهم رد و بدل شدن 34 گل در 8 بازی است که به طور میانگین بیش از 4 گل زده در هر بازی را نشان می‌دهد.

تقابل استقلال و تراکتور که با برتری 7 بر یک آبی‌پوشان در ورزشگاه آزادی همراه بود و 8 گل در طول 90 دقیقه بازی به همراه داشت، پرچمدار بازی‌های پر گل این هفته بود و آماری نزدیک به 2 برابر میانگین گل‌های زده هفته به ثبت رساند. این نتیجه عجیب و دور از انتظار تنها نتیجه پرگل این هفته نبود ولی پرگل‌ترین آنها بود.

نتیجه عجیب دیگری که در هفته جاری رقم خورد مربوط به تقابل نفت مسجد سلیمانِ سقوط کرده با ملوان انزلی بود. دیدار تشریفاتی برای شاگردان ابراهیم اشکش در این دیدار تشریفاتی بهترین نتیجه تاریخِ نفت مسجد سلیمان در لیگ برتر را رقم زده و در خانه 5 بر یک از سد ملوان انزلی عبور کردند و 6 گل را در این بازی شاهد بودیم.

بازی شش گله دیگری که در این هفته رقم خورد، تساوی میان دو تیم ذوب آهن و هوادار بود که سهم هر تیم 3 گل در این بازی بود. دو تیم در یک نبرد جانانه پا به پای هم پیش رفتند و در نهایت هیچکدام تسلیم دیگری نشدند تا در یک ماراتن پرگل و جذاب سهم هرکدام یک امتیاز باشد و سومین دیدار پرگل هفته در مجموع با دو بازی دیگر 20 گل را به ثبت برساند.

دو بازی 4 گله هم در این هفته داشتیم. پرسپولیس در نبردِ قهرمانی موفق شد در قائمهشر 4 گل برابر نساجی به ثمر برساند تا جشن قهرمانی خود را به بهترین شکل ممکن برگزار کند. شاگردان یحیی گل‌محمدی بدون توجه به نتیجه دیدار سپاهان - مس کرمان فقط کار خودشان را انجام دادند و یک دیدار جذاب و تماشایی در کنار بالا بردن جام قهرمانی را به هواداران خود هدیه دادند.

دیگر بازی 4 گله اما میان فولاد خوزستان و آلومینیوم اراک در اهواز رقم خورد که حاصل تلاش شاگردان منصوریان و رحمتی چیزی جز تساوی و تقسیم امتیازات نبود تا در یک دیدار تشریفاتی دیگر هم شاهد رد و بدل شدن گل‌های زیادی باشیم و 28 گل در این 5 بازی که نتایجشان عنوان شد را شاهد بودیم.

سپاهان که همچنان در این هفته امید به قهرمانی داشت، برابر مس کرمانی که برای بقا می‌جنگید کار سختی در کرمان داشت و در نهایت برد خفیف 2 بر یک را به ثبت رساند ولی این 3 امتیاز فایده‌ای برای طلایی پوشان در جدول و در رسیدن به عنوان قهرمانی نداشت و جایگاه دومی شاگردان مورایس به تثبیت رسید.

پیکان و مس رفسنجان هم در یک بازی تشریفاتی که کسی توجهی به آن نداشت به تساوی یک - یک رضایت دادند تا تقابل دو سرمربی گزینه نیمکت تیم ملی امید در نهایت برنده‌ای نداشته باشد و یک بازی کم گل را به همراه تقسیم امتیازات شاهد بودیم.

در نهایت تقابل گل گهر و صنعت نفت که با تک گل تیم آبادانی به کسب سه امتیاز و بقا در لیگ منجر شد کم گل ترین بازی هفته بود که در مجموع عدد 34 گل زده را در 8 بازی به ثبت می‌رساند و این پرگل‌ترین هفته تاریخ لیگ برتر در فرمت 16 تیمی بود که یک رکورد ویژه محسوب می‌شود.

آمار پرگل‌ترین هفته های تاریخ لیگ برتر به شرح زیر است:

  • 4.43 گل در هر بازی/ هفته اول لیگ سوم حرفه ای/ 31 گل در 7 بازی
  • 4.25 گل در هر بازی/ هفته 30 لیگ بیست و دوم حرفه ای/ 34 گل در 8 بازی
  • 4.13 گل در هر بازی/ هفته 30 لیگ  پنجم حرفه ای/ 33 گل در 8 بازی
  • 4 گل در هر بازی/ هفته 11 لیگ نهم حرفه ای/ 36 گل در 9 بازی
  • 3.87 گل در هر بازی/ هفته بیستم لیگ ششم/ 31 گل در 8 بازی
  • 3.77 گل در هر بازی/ هفته هشتم لیگ دوازدهم/ 34 گل در 9 بازی
  • 3.66 گل در هر بازی/ هفته 26 لیگ نهم/ 33 گل در 9 بازی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha