کد خبر 202511
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۴

واکنش کنعانی به ابراز نگرانی آمریکا در پی توافقات اخیر ایران با روسیه و پاکستان

واکنش کنعانی به ابراز نگرانی آمریکا در پی توافقات اخیر ایران با روسیه و پاکستان

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: امضای قرارداد ریلی ⁧‫رشت - آستارا‬⁩‬⁩ و افتتاح طرح‌های مشترک مرزی بین ایران و ⁧‫پاکستان‬⁩، در تداوم راهبرد همسایه محور ایران است و ابراز نگرانی آمریکا در این باره ناروا و مردود است.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ توافقنامه احداث خط آهن رشت - آستارا بین جمهوری اسلامی ایران و روسیه روز چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه در مراسمی با حضور سید ابراهیم رئیسی و ولادیمیر پوتین روسای جمهور ایران و روسیه به صورت ویدئو کنفرانس امضا شد. امضای این توافقنامه با واکنش آمریکایی‌ها روبرو شد و در همین ارتباط، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از این توافقنامه ابراز نگرانی کرد و گفت: هرگونه تلاش برای دور زدن تحریم‌ها علیه روسیه باعث نگرانی آمریکاست. 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی در این باره عنوان: «هرگونه تلاش برای دور زدن تحریم‌ها واشنگتن را نگران می‌کند.»

از سوی دیگر امروز شاهد افتتاح پوژه‌هایی بین ایران و پاکستان بودیم.

در همین خصوص ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) ۲۸ اردیبهشت ماه در پی امضای قرارداد ریلی رشت - آستارا و افتتاح طرح‌های مشترک بین ایران و پاکستان در صفحه توئیترش نوشت: امضای قرارداد ریلی ⁧‫رشت آستارا‬⁩ با اشراف رؤسای جمهور ایران‬⁩ و ⁧‫روسیه‬⁩ و افتتاح طرح‌های مشترک مرزی با حضور رئیس‌جمهور ایران و نخست‌وزیر ⁧‫پاکستان‬⁩، در تداوم راهبرد همسایه محور ایران مبتنی بر همکاری برای امنیت، توسعه و رفاه مشترک است و ابراز نگرانی آمریکا در این خصوص ناروا و مردود است.

براساس این گزارش، ولادیمیر پوتین در مراسم امضای خط آهن رشت - آستارا طی اظهاراتی  گفت: این خط ریلی ۱۶۲ کیلومتری که دو شهر رشت و آستارا در ایران را به شکل ریلی به یکدیگر متصل می‌کند، این فرصت را فراهم می‌کند که شاهد حمل و نقل ریلی بدون وقفه در کل مسیر کریدور شمال به جنوب باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha