کد خبر 202480
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶

افزایش دوبرابری ورود کتاب به گمرک نمایشگاه

افزایش دوبرابری ورود کتاب به گمرک نمایشگاه

قائم مقام سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بیان اینکه در این دوره بیش از ۵۰ تُن کتاب وارد گمرک نمایشگاه شده است، گفت: در کمیته ناشران خارجی تقریبا دو برابر سال گذشته کتاب وارد گمرک نمایشگاه شد.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ از روابط‌عمومی تلویزیون اینترنتی کتاب، علی رمضانی درباره کمیته ناشران خارجی و حضور مهمانان خارجی در نمایشگاه، اظهار کرد: امسال بخش کمیته بین الملل و ناشران خارجی یک جا قرار گرفتند. در کمیته ناشران خارجی در حال حاضر چند برابر سال گذشته کتاب خارجی وارد گمرک نمایشگاه شد. تا کنون بیش از ۵۰ تُن کتاب وارد گمرک نمایشگاه شده است که شاید عدد آن دو برابر سال گذشته باشد.

قائم مقام سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: از آذر ماه سال گذشته نشستی با رایزنان خارجی مستقر در ایران شکل گرفت و نمایشگاه کتاب تهران برای آنها توضیح داده شد. امسال مهمان های جدیدی از کشورهای خارجی داریم و بعضی از کشورها سال اول حضور آن ها در نمایشگاه بین المللی کتاب است.

مدیر عامل خانه کتاب و ادبیات ایران در خصوص کمیته ها و اقدامات صورت گرفته در نمایشگاه کتاب امسال بیان کرد: در کمیته تبلیغات و روابط عمومی قبل از ورود ناشران موضوع تبلیغات وراهنماهای محیطی نصب شد، که بسیار کمک کننده بود. در حوزه رسانه و کمیته روابط عمومی، امسال اتفاق خوبی با هماهنگی صداوسیما رخ داد و در مجموع شبکه های رادیو و تلویزیونی به صورت گسترده در استودیوهای متعدد در مجموعه مصلی حضور دارند.

مهم ترین بخش نمایشگاه امسال، بخش کودک و نوجوان است

سخنگو و قائم مقام نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اذعان کرد: در کمیته مهمانان ویژه امسال با برنامه ریزی های قبلی، به دعوت مسئولین پرداخته است. در کمیته پشتیبانی نمایشگاه امسال در بخش سایت ها و فناوری اطلاعات، اختلالی نداریم و مردم بااستقبال فوق العاده در بخش مجازی نمایشگاه خرید می کنند. کتابفروشان امسال برای اولین بار به نمایشگاه آمدند و به عنوان یک جزء فعال و مهم در داخل مجموعه فعالیت می کنند.

رمضانی درباره مهم ترین بخش نمایشگاه و نیز تاکید مقام معظم رهبری بر حمایت از آثار مربوط به کودکان و نوجوانان، گفت: مهم ترین بخش برای ما، بخش کودک و نوجوان است و تلاش کردیم امسال گسترش فیزیکی هم صورت گیرد. امسال چهارهزار متر به بخش کودک و نوجوان اضافه شد و متراژ آن نسبت به پارسال ۴۰درصد اضافه داشته است.

وی بیان کرد: امروز شاید اکران یکی از فیلم های روی پرده سینما را داشته باشیم. روز جمعه جشن روز دختر را خواهیم داشت. نمایشگاه یک ساعت تمدید می شود و از ۱۰صبح تا ۹شب به مردم خدمات خواهد داد و امیدواریم که مجموع خدمات ارائه شده مورد رضایت مردم واقع شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha