کد خبر 202476
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱

مجموعه شهدای کشتی‌گیر با حضور سرمربیان تیم ملی رونمایی شد

مجموعه شهدای کشتی‌گیر با حضور سرمربیان تیم ملی رونمایی شد

مجموعه شهدای کشتی‌گیر با حضور سرمربیان تیم‌های ملی آزاد و فرنگی در نمایشگاه کتاب رونمایی شد.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ کتاب دوبنده خاکی (شهید اصغر منافی زاده)، کتاب نخسایی ها (شهید سجاد عفتی)، کتاب برف و باروت (شهید سیدمصطفی میرشاکی)، کتاب از دوبنده تا سربند (شهید انوشیروان رضایی)، کتاب شمع بی صدا آب می شود (شهید ابراهیم اسمی)، کتاب پسر هرسین (شهید مسعود دارابی) و کتاب عروج از تشک کشتی (گزیده ای از 174 وصیتانمه کشتی گیران شهید) کتاب هایی است که تاکنون توسط فدراسیون کشتی و با همکاری انتشارات شهید کاظمی به نشر رسیده و در نمایشگاه بین المللی کتاب رونمایی و معرفی شد.

همچنین پیش از این کتاب عمو حیدر سرگذشت علی اکبر حیدری دارنده مدال برنز المپیک رونمایی شده است و کتاب بعدی که بزودی رونمایی خواهد سرگذشت امامعلی حبیبی از بزرگان کشتی آزاد جهان و ایران است.

معصومه جواهری رئیس نشر کتاب فدراسیون کشتی در این آیین، گفت: در این مراسم، هفت کتاب شهدای کشتی‌گیر رونمایی شد و قرار است ۱۷ کتاب دیگر در آینده نیز رونمایی شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۱۵۰۰ کشتی‌گیر شهید را احصا کرده‌ایم که آنها دارای کارت باشگاه بودند. وصیتنانه کشتی‌گیران نیز احصا و در قالب کتاب چاپ شد و قرار است کتاب دوم و سوم آن نیز منتشر شود.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نیز، گفت: بی‌تعارف بگویم که فدراسیون کشتی، فدراسیونی خاص، ویژه و پیش‌رو بوده که در راستای فرهنگ ایثار و شهادت اقدامات خوبی انجام داده است. کشتی این اقدام ویژه را به نسبت سایر فدراسیون‌ها در بعد فرهنگی داشته است.

حسن رنگرز ادامه داد: در فدراسیون کشتی کتابخانه‌ای با چهار هزار جلد کتاب داریم و کشتی‌گیران می‌توانند نقش اجتماعی خودشان را به نحو خوبی انجام دهند. شهدا الگوهای ما هستند. فرهنگ کتابخوانی در کشور نهادینه می‌شود و به بهانه هفته کتاب، یک اتفاق قشنگ برای نسل کشور ایجاد شد.

پژمان درستکار سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نیز، عنوان کرد: ۸۰ درصد افتخارات را ورزش کشتی در المپیک و جهانی بدست آوره و بیشترین شهید را جامعه کشتی داشته است. واقعا برکت آنان را در فدراسیون کشتی می‌بینیم. باید بدانیم چگونه خود را فدا کردند و از همه چیز گذشته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha