کد خبر 202461
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴

آصفری: گروسی سخنگوی آمریکایی‌ها شده است

آصفری: گروسی سخنگوی آمریکایی‌ها شده است

یک نماینده مجلس گفت: رفتارهای گروسی نشان از سیاست‌های دیکته‌شده آمریکا و صهیونیست‌هاست.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ اخیرا رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفته است که تا زمانی که ایران با آژانس همکاری نکند، بعید است برجام به سرانجامی برسد. این سخنان در حالی است که همه می‌دانند این کشورهای غربی بودند که یا از برجام خارج شدند یا به تعهداتشان عمل نکرند. با این اوصاف دلیل سخنان اخیر گروسی چیست؟

محمدحسن آصفری، نماینده مجلس، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «سخنان اخیر آقای گروسی، حرف‌های خودش نیست؛ او سخنگوی آمریکایی‌ها شده است. او برای اهداف و برنامه‌های آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی کار می‌کند. رفتارهای چندگانه او در مواجهه با ایران نشان می‌دهد، نگاهش در موضوع برجام کاملا سیاسی و نه فنی است. آقای گروسی هیچ اقدامی برای حل مشکل برجام نداد و نشان داد در حوزه برجام کاره‌ای نیست و به هیچ‌یک از وظایف آژانس عمل نکرد. رفتارهای گروسی نشان از سیاست‌های دیکته‌شده آمریکا و صهیونیست‌هاست. او برای حفظ آبروی آژانس هم شده است یک بار مواضع خودش و آژانس و نه آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها را اعلام کند».

او همچنین بیان کرد: «ایران همیشه به تعهدات خود عمل کرده است و اورانیوم غنی‌شده خود تحت نظارت آژانس به روسیه تحویل داد اما امروز گروسی نتوانسته است طرف مقابل را مجاب کند که به تعهدات خود عمل کند. ایران برای اثبات حسن همکاری خود با آژانس اجازه داد که آژانس بار دیگر دوربین‌های خود را نصب کند اما آقای گروسی به عنوان دبیرکل آژانس همواره با رویکردی سیاسی ایران را متهم می‌کند و به نوعی ادامه‌دهنده سیاست‌های چماق و هویچ آمریکایی‌هاست».

آصفری در پایان گفت: «ایران به تمام تعهداتش در موضوع برجام عمل کرده است و این اروپایی‌ها بودند که به تعهداتشان عمل نکردند و البته این آمریکا بود که از برجام خارج شد. حالا هم اگر اروپایی‌ها عاقلانه رفتار کنند و به تعهداتشان بازگردند، وضعیت بدتر از این نمی‌شود اما اگر رفتار نادرستی انجام دهند، ایران هم از ابزارهای خودش استفاده می‌کند».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha