کد خبر 202444
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰

سیدصالحی در گفتگو با «حیات»:

سپاهان خودش شانس قهرمانی‌اش را کاهش داد/ موقعیت پرسپولیس بهتر است ولی چیزی قابل پیش بینی نیست

سپاهان خودش شانس قهرمانی‌اش را کاهش داد/ موقعیت پرسپولیس بهتر است ولی چیزی قابل پیش بینی نیست

پیشکسوت فوتبال در مورد بازی های امروز و سرنوشت قهرمانی در رقابت بین پرسپولیس و سپاهان صحبت کرد.

سیدمهدی سیدصالحی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص هفته پایانی لیگ و رقابت قهرمانی بین سپاهان و پرسپولیس که تکلیفش امروز مشخص خواهد شد توضیح داد: این مبارزه به هفته آخر کشیده شد و در اوج حساسیت برای هواداران دو تیم و فوتبالدوستان، امروز تکلیف قهرمان از بین این دو تیم مشخص خواهد شد. در شرایط عادی بخواهیم در نظر بگیریم دو تیم خارج از خانه بازی دارند و حریف پرسپولیس که نساجی باشد شرایط بهتری نسبت به مس کرمان دارد و روی کاغذ حریف دشوارتری به نظر می‌رسد ولی شرایط جدول و موقعیت دو تیم عکس این موضوع را به اثبات می‌رساند چرا که بازی امروز برای نساجی تشریفاتی است ولی حریف سپاهان، مس کرمانی است که برای بقا می‌جنگد و چیزی برای از دست دادن ندارد و با توجه به این موضوع کار سپاهان برای پیروزی سخت تر است.

وی افزود: پرسپولیس آمادگی بالایی از خودش مقابل تیم گل گهر که تیم خوب و پر مهره‌ای است از خودش به نمایش گذاشت و با این شرایط به نظر می‌رسد مشکلی برای شکست دادن نساجی هم نداشته باشد ولی همین نتیجه و برد پرگل پرسپولیس ممکن است باعث غرور در بازیکنان این تیم شود و کارشان را خراب کند. در طرف مقابل هم نساجی انگیزه زیادی برای بازی امروز دارد و مصاحبه عوامل و بازیکنان تیم نشان از انگیزه بالای آنها و تلاششان برای اعاده حیثیت دارد و چه بسا نساجی بتواند برخلاف انتظارها امروز همه را غافلگیر کند. به هر حال درست است روی کاغذ شانس قهرمانی پرسپولیس خیلی زیاد است ولی فوتبال غیر قابل پیش بینی است و پیش آمده که در هفته آخر تیم صدر نشین قهرمانی را واگذار کند.

پیشکسوت فوتبال در مورد اینکه چه شد سپاهان اختلاف 7 امتیازی با صدر جدول را به اینجا کشاند، گفت: ابتکار عمل در اختیار خود سپاهان بود و خودش باعث شد شانس قهرمانی این تیم کمرنگ شود و منتظر نتیجه بازی با پرسپولیس باشد. سپاهان مشکل موقعیت سازی ندارد ولی مشکل استفاده از فرصت‌ها را دارد و در خیلی از بازی ها موقعیت های حساسی را تبدیل به گل نکرد. اوج فرصت سوزی سپاهان در بازی با ملوان رخ داد که تساوی در آن بازی صدر جدول را از شاگردان مورایس گرفت و حالا ابتکار عمل در قهرمانی دست پرسپولیس افتاده است. هرچند هنوز هم می‌گویم چیزی مشخص نیست و شاید امروز سپاهان قهرمان شود.

سیدصالحی در مورد ترکیب دو تیم هم توضیح داد: یحیی گل محمدی چند هفته‌ای است که تغییر سیستم داده و بازیکنی مثل سروش رفیعی را به بازی گرفته که به جای استفاده از دو هافبک دفاعی، یک هافبک دفاعی و یک بازیساز را در مرکز میدان به کار می‌گیرد و همین موتور میانه زمین پرسپولیس را روشن کرده است. به نظرم یحیی ترکیب برنده خودش را پیدا کرده و به آن دست نمی‌زند. حضور صادقی و ترابی در اطراف و وحید امیری و آل کثیر در جلوی زمین نتیجه داده و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد با همین ترکیب وارد زمین خواهند شد. سپاهان هم با همان 3-3-4 مد نظر مورایس بازی خواهد کرد که ترکیب خوبی است ولی مشکل سپاهان همان موردی است که گفتم و مشکل استفاده از موقعیت ها را دارند.

وی در پایان در مورد پیش بینی اش از قهرمان لیگ هم توضیح داد: واقعاً نمی‌توانم پیش بینی کنم و خیلی سخت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha