کد خبر 202441
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶

کنعانی:

گروه هفت باید در قبال اقدامات مغایر با مقررات بین‌المللی پاسخگوی مردم ایران باشد

گروه هفت باید در قبال اقدامات مغایر با مقررات بین‌المللی پاسخگوی مردم ایران باشد

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: اعضای گروه هفت باید در قبال نقض‌های فاحش و اقدامات مغایر با مقررات بین‌المللی، به مردم شریف ایران و جامعه بین‌المللی پاسخگو باشند.

به گزارش گروه سیاسی حیات، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه وزرای امور مالی و رؤسای بانک‌های مرکزی گروه هفت در نیگاتا ژاپن، گفت: ما آن بخش از بیانیه اجلاس وزرای دارایی گروه هفت که اتهام کاملاً بی پایه و موهومی را متوجه جمهوری اسلامی ایران می‌کند، به شدت محکوم می‌کنیم.

وی تصریح کرد: به گروه هفت و ریاست و میزبان نشست‌های آن در این دوره که با اعضای محدود خود در تلاش هستند به روشی گزینشی و منسوخ، خواسته‌های خود را بر ساختارهای چندجانبه بین‌المللی مسلط کنند، اعلام می‌کنیم به جای وارد کردن اینگونه اتهامات بی‌اساس، عملکرد تأسف‌بار خود در همراهی و مماشات با تحریم‌های غیرقانونی آمریکا که ناقض اصول بنیادین حقوق بین‌الملل و حقوق بشر علیه ملت بزرگ ایران است را متوقف کنند.

کنعانی تاکید کرد: اعضای این گروه باید به جای مشارکت و تأیید مواضع یک‌جانبه و ناعادلانه، در قبال اینگونه نقض‌های فاحش و اقدامات مغایر با مقررات بین‌المللی، به مردم شریف ایران و جامعه بین‌المللی پاسخگو باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha