کد خبر 202387
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲

برگزاری بزرگداشت مرحوم ریاضی یزدی در تهران

برگزاری بزرگداشت مرحوم ریاضی یزدی در تهران

آیین نکوداشت مرحوم سیدمحمدعلی ریاضی‌یزدی، شاعر یزدی و ملک‌الشعرای آستان حضرت معصومه (س) فردا در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ آیین نکوداشت مرحوم ریاضی یزدی شاعر یزدی و ملک‌الشعرای آستان حضرت معصومه(س) فردا پنجشنبه از ساعت ۲۰:۳۰ در دارالبکاء فاطمه الزهرا (س) تهران برگزار می‌شود.

در این مراسم که با حضور استاد غلامرضا سازگار برگزار می‌شود، حجت‌الاسلام جواد محمدزمانی و سید عباس موسوی مطلق سخنرانی و هادی جانفدا، جواد حیدری، عباس شاه زیدی، مجید تال و محمود حبیبی کسبی در این مراسم شعرخوانی خواهند کرد.

دارالبکاء فاطمةالزهرا(س) در میدان بهارستان، خیابان دیالمه، کوچه موحدی واقع است.

برگزاری بزرگداشت مرحوم ریاضی یزدی در تهران

گفتنی است سیدمحمدعلی ریاضی‌یزدی سال ۱۲۹۰ در شهر یزد متولد شد. پس از گذراندن مقطع ابتدایی و آموختن علوم دینی عازم تهران شد. در رشته الهیات رتبه اول را کسب کرد و موفق شد، مدرک لیسانس علوم تربیتی را از دانشسرای عالی تهران اخذ کند. وی به سبب حضور فعال در عرصه شعر و ادب ایران با بسیاری از ادبا به‌ویژه مرحوم امیری فیروزکوهی و سیدمحمدحسین شهریار دوستی داشت. به‌خاطر اشعار مذهبی‌اش به «شاعر آل‌الله» و «معین‌السادات» مشهور شد. از بزرگ‌ترین توفیقات او این است  که به مقام «ملک‌الشعرایی» آستان مقدس حضرت معصومه (س) نائل شد و اشعارش زینت‌بخش حرم‌های معصومین (ع) در ایران و عراق است. ریاضی ۲۹ اسفند ۱۳۶۱ در تهران درگذشت و در قبرستان ابن‌بابویه به خاک سپرده شد. از او دیوان شعری به یادگار مانده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha