کد خبر 202381
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲

معاون خادم یاری کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان:

۳۰۰ زندانی در استان اصفهان با همت آستان قدس رضوی آزاد شدند

۳۰۰ زندانی در استان اصفهان با همت آستان قدس رضوی آزاد شدند

معاون خادم یاری کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان از آزادی ۳۰۰ زندانی جرائم غیرعمد در این استان با همت خادم‌یاران رضوی خبر داد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ سید محمدحسین امامی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۶۱۰ نفر زندانی در ۲۴ استان کشور با همت آستان قدس از ۱۵ مهر ۱۴۰۰ تا ابتدای سال ۱۴۰۲ آزاد شدند که ۴۱۴ نفر پدر و ۱۹۶ نفر مادر بودند و از تعداد کل زندانیان رها شده از بند در این مدت ۳۰۰ نفر مربوط به استان اصفهان بودند.

وی اعتبار تأمین شده برای آزادی زندانیان را ۳۱۹ میلیارد و ۷۶۷ میلیون و ۲۵۰ هزار ریال اعلام کرد و گفت: سهم آستان قدس ۲۹ میلیارد تومان و سهم مشارکت‌ها بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان بوده ضمن اینکه رقم قابل توجهی با تلاش خادم یاران از شکات رضایت گرفته شد که بالغ بر ۱۶۷ میلیارد تومان بوده است.

معاون خادم یاری کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان، دهه کرامت (ولادت حضرت معصومه (س) تا میلاد امام رضا (ع) را بزرگترین رویداد آستان قدس دانست و افزود: بیش از یکصد عنوان برنامه برای دهه کرامت سال جاری در استان اصفهان پیش‌بینی شده که اجرا خواهد شد.

امامی با بیان اینکه استان اصفهان بیش از ۱۰ هزار خادم‌یار رضوی دارد، ابراز داشت: در یک سال اخیر رشد ۹۵ درصدی در ارائه خدمات خادم یاران استان را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه با انجام بسترسازی‌های لازم و ایجاد کانون‌های خدمت رضوی، دفاتر ما در ۲۳ شهرستان استان فعال شده‌اند، اضافه کرد: این دفاتر کانون‌ها ارائه خدمت هستند.

۳۰۰ زندانی در استان اصفهان با همت آستان قدس رضوی آزاد شدند

معاون خادم یاری کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان با بیان اینکه در آستان قدس خدمت ما کریمانه و برای عموم مردم است، اظهار داشت: خدمت رسانی به محرومان جامعه در اولویت بوده و امید است به رسم اهل بیت از مشکلات مردم گره‌گشایی کنیم.

امامی با اشاره به اینکه شعار دهه کرامت امسال، خدمت کریمانه همدلی و امیدآفرینی است‌، اضافه کرد: در نامگذاری دهه کرامت امسال نکاتی مورد توجه بوده که یکی از آنها نیازهای جامعه اسلامی تحول و رشد عمومی است و همچنین نشاط و همدلی و اتحاد عمومی با نگاه به مسائل کشور و امید آفرینی و توجه به زنان و دختران جامعه از دیگر مواردی بوده که در انتخاب شعار دهه کرامت به آنها پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه تلاش شده تا در ۱۰ شب دهه کرامت امسال در اقصی نقاط شهرستان اصفهان ویژه برنامه داشته باشیم، افزود: در گذر فرهنگی چهارباغ و گلستان شهدا از روز دوشنبه یکم خرداد به مدت ۱۰ شب برنامه‌ها اجرا می‌شود و در خیابان امام رضا (ع) و بوستان امام به مدت هشت شب ساعت ۲۰ با مشارکت شهرداری برنامه‌هایی در راستای ایجاد نشاط اجتماعی مذهبی خواهیم داشت.

معاون خادم یاری کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم دهه کرامت امسال در محل دادگستری اصفهان میزهای خدمت حقوقی برگزار کنیم، ابراز داشت: در روز میلاد امام رضا (ع) نیز اجتماع بزرگ خادم یاران در گذر فرهنگی چهارباغ ساعت ۶ عصر برگزار و از آنجا به سمت میدان امام (ره) (میدان نقش‌جهان) حرکت خواهند کرد تا جشن بزرگ میلاد از ساعت ۲۰ تا ۲۲ شب در این میدان تاریخی برگزار شود.

وی، اطعام چندین هزار نفر از گروه‌های محروم جامعه با مشارکت آستان قدس را از دیگر برنامه‌های دهه کرامت عنوان کرد و افزود: تلاش می‌کنیم در این دهه زمینه آزادی هشت زندانی در استان اصفهان فراهم شود.

معاون خادم یاری کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان اضافه کرد: با اداره کل زندان‌های استان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد تفاهم نامه داریم و شبکه خادم یاری ما هم افزایی دارد؛ بحث آزادی زندانیان منوط به دهه کرامت نیست و از میلاد امام رضا (ع) در سال گذشته تاکنون چهارشنبه‌های امام رضایی را در استان هر هفته برگزار کردیم که بیش از ۳۰۰ نفر زندانی در استان آزاد شدند.

امامی، کاشت نهال در مناطق کویری استان همزمان با روز درختکاری در اسفندماه سال گذشته را از جمله اقدامات کانون خدمت رضوی استان در زمینه محیط‌زیست عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه روز میلاد امام رضا (ع) در کشورمان روز ملی محیط‌بان نام‌گذاری شده برای پاسداشت محیط‌بانان استان اصفهان برنامه‌ریزی خواهیم کرد ضمن اینکه در حوزه فرهنگ‌سازی محیط زیستی برای همکاری با اداره کل محیط‌زیست آمادگی داریم‌.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha