کد خبر 202304
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶

بهتاش فریبا در گفتگو با «حیات»:

داوری‌ها عامل اصلی قهرمان نشدن استقلال بود/ بهترین قرعه ممکن نصیب تیم ملی شد

داوری‌ها عامل اصلی قهرمان نشدن استقلال بود/ بهترین قرعه ممکن نصیب تیم ملی شد

پیشکسوت استقلال معتقد است اشتباهات داوری علیه این تیم مانع اصلی قهرمانی آبی پوشان شده است.

بهتاش فریبا در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص وضعیت استقلال در لیگ برتر و عدم دست یابی این تیم به قهرمانی اظهار داشت: دلایل زیادی برای این موضوع می‌توان عنوان کرد. استقلال از لحاظ فنی تیم خوب و شایسته‌ای در این فصل بود و همه اذعان داشتند که شرایط فنی تیم فوق العاده‌ است ولی خب در نهایت وضعیت به گونه‌ای رقم خورد که تیم از کورس قهرمانی خارج شود. بخواهم دو دلیل عمده برای آن مطرح کنم یکی مشکلات مدیریتی و مالی بود که باعث شد بازیکنان انگیزه و روحیه‌شان را از دست بدهند و دیگری اشتباهات فاحش داوری، تا اینجای فصل چندین پنالتی فقط برای استقلال گرفته نشد و گل‌های ناسالمی که علیه استقلال زده شد هم در جای خودش موثر بود و سود و زیان تیم‌ها از داوری را محاسبه کنید استقلال الان با اختلاف در صدر جدول قرار داشت.

وی در مورد عملکرد ساپینتو هم توضیح داد: او تازه به فوتبال ایران آمده و شناختی روی فوتبال ما نداشت و تیمی هم که بسته شد با نظر او نبود و با این شرایط به نظرم عملکرد خیلی خوبی داشت. امتیازات اوایل فصل که از دست رفت هم به همین خاطر بود. سوای مسائل فنی او تعصب و تعهد بالای خودش را به مجموعه استقلال نشان داد و به همین خاطر هواداران دوستش دارند. هر سرمربی خارجی و حتی داخلی دیگر هم بود شاید به دلیل مشکلات مالی و مدیریتی خیلی زودتر بیخیال می‌شد و تیم را رها می‌کرد ولی ساپینتو تا آخر ماند و جنگید. به نظرم باید با تامین خواسته‌های او قراردادش هرچه زودتر تمدید شود و تیم فصل بعد را خودش ببنند و شک نکنید می‌تواند استقلال را در ایران و حتی آسیا به جاهای خوبی برساند.

پیشکسوت فوتبال در مورد گروه بندی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا هم گفت: به نظرم بهترین قرعه ممکن در اختیار تیم ما قرار گرفت و خودمان هم اگر می‌خواستیم حریفانمان را انتخاب کنیم همین انتخاب‌ها را انجام می‌دادیم. مسیر تیم ملی برای صعود به مراحل بالاتر هموار است و اگر تدارک خوبی برای این تیم در نظر گرفته شود من از الان تیم ملی را در بین 4 تیم پایانی جام ملت‌ها می‌بینم و اگر خوش شانس باشیم حتی شانس قهرمانی بعد از چند دهه را هم داریم. تیم ملی کادرفنی خوبی دارد و می‌تواند به این مهم دست پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha