کد خبر 202276
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۴

فرمانده کل سپاه در مراسم نخستین سالروز شهادت شهید «صیاد خدایی»:

درخشش اسلام ثمره خون شهیدان است/ زوال قطعی رژیم صهیونیستی را به‌زودی می‌بینیم

درخشش اسلام ثمره خون شهیدان است/ زوال قطعی رژیم صهیونیستی را به‌زودی می‌بینیم

سردار سلامی گفت: اسلام در حال درخشش است و این ثمره خون شهیدانی چون صیاد خدایی است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ اولین سالگرد شهادت شهید صیاد خدایی امروز ۲۶ اردیبهشت با حضور سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران،  سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، علیرضا زاکانی شهردار تهران و مردم شهید پرور تهران در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد.

در این مراسم سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن تسلیت شهادت امام صادق (ع) اظهار داشت: شهید خدایی یکی از ستارگان پرفروغ انقلاب اسلامی بود که رژیم صهیونیستی وجود ایشان را تحمل نکرده و ناجوانمردانه وی را به شهادت رساند.

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: یک سال از این واقعه تلخ گذشت اما روی این زمین تحولات مهمی رخ داد.

سردار سلامی گفت: از آن روزی که این شهید عزیز ما به معراج رفت و در جوار حضرت حق سکنی گزید، وقتی به سیمای دشمنان او نگاه می‌کنیم افسردگی، آشفتگی، پژمردگی و به تعبیر رهبر عزیزمان زوال تدریجی این قدرت منحسوس و جعلی صهیونیستی را می بینیم. به فضل الهی بارها انتقام این شهید عزیز از صهیونیستها ظرف یکسال گذشته، گرفته شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: آنقدر شرایط در آنجا متفاوت شده است که در یک شبانه روز بین سی تا چهل عملیات از سوی مجاهدان فلسطینی علیه صهیونیستها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: آتش خشمی که از رمضان سال گذشته برافروخته شد، علیه صهیونیستها، هرگز فروکش نکرد و رجز خوانی های آنها رنگ باخت. کسانی که آنها قهرمان سیاسی رژیم صهیونیستی تلقی میشدند، امروز دچار پریشانی خاطر هستند.

سردار سلامی بیان کرد:  اگر به آن صحنه نگاه کنید، می‌بینید که کرانه باختری مسلح شده است و جوانان فلسطینی با سلاح های پیشرفته خودکار عملیات می‌کنند.

وی ادامه داد: در گذشته انتفاضه به مفهوم انقلاب سنگ بود اما آنان امروز از نوار غزه صدها موشک به قلب صهیونیست شلیک می‌کنند.

فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار کرد: آتش به جان صهیونیستها افتاده و آیه قرآن تعبیر شده است که هرچه توطئه شوم کردند به خودشان برگشت. آنچه در صحنه رژیم اشغالگر قدس می بینیم همه جدید هستند. هیچگاه در پایتخت این رژیم صدها هزار نفر علیه نظام سیاسی حاکم بر سرزمینهای اشغالی تظاهرات نمی‌کردند.

وی گفت: امروز نظام سیاسی صهیونیست یک نظام غیر مستقر است. از لبنان راکت می بارد و نمی‌توانند پاسخ دهند و در سوریه جای راکت ها را میزنند یعنی این قدرت رنگ باخته است‌. حتی امروز آمریکایی ها هم نمی‌توانند از صهیونیستها حمایت کنند، نه اینکه نخواهند بلکه نمی‌توانند. نتوانستن به نخواستن تبدیل شده است.

سردار سلامی بیان کرد: امروز در آمریکا رییس دولت صهیونیسم را راه نمیدهند. به وزرایش ملاقات نمیدهند. یعنی آنقدر هزینه های حفظ این رژیم برای آمریکا بالا رفته است که نوعی اعراض سیاسی در آمریکا نسبت به صهیونیست ایجاد شده است. رژیم های عربی که صف بسته بودند که روابط با این رژیم را عادی سازی کنند، صف را ترک کردند و پشیمان شدند. آنها نیز که قبلاً رابطه برقرار کرده بودند امروز سرافکنده هستند.

وی تشریح کرد: دیگر رابطه با این رژیم یک افتخار برای هیچ نظامی در دنیای عرب نیست بلکه مایه سرافکندگی است. آنهایی که فرزندان پاک امت اسلام را شهید می‌کنند، راه گریزی ندارند. هرچند حریص به دنیا هستند اما مرگ آنها را به شکل فجیعی ملاقات میکند. ما در چشم انداز سیاسی این منطقه زوال قطعی این رژیم را نه در دوردست بلکه در نزدیک میبینیم.

سلامی خاطر نشان کرد: اسلام در حال درخشش است و دشمنان اسلام در حال هزیمت هستند. در حقیقت چهره امپراتوری ها در هم شکسته و پیر و کهنه شده اند. آمریکا نیز همین سرنوشت را پیدا کرد و مجبور شد به تدریج منطقه را ترک کند. مسلمانان او را نپذیرفتند.

وی بیان کرد: آمریکا بیگانه و شی خارجی است و در پیکر اسلام جایی ندارد او هم در حال ترک منطقه است.  جهان اسلام به دلیل استقامت مسلمانان امروز ناخواسته از اولویت سیاسی آمریکا حذف شده است. آمریکایی ها در اروپا درگیرند و تصور نمی‌کردند قدرتهای دیگری حفره ای را به اندازه قدرت آمریکا پر کنند. اسلام در حال درخشش است و این ثمره خون شهیدانی چون صیاد خدایی است.

در ادامه این مراسم دختر شهید خدایی دلنوشته ای را در دلتنگی از پدر قرائت کرد.

 در ادامه حجت الاسلام حسینی قمی به سخنرانی  پرداخت و علی انسانی، مجید بنی فاطمه، حنیف طاهری، عبدالاحد خجسته، یعقوب حقیقت پور و مهدی اقدام نژاد مداحی کردند.

گفتنی است سرهنگ پاسدار صیاد خدایی متولد سال ۱۳۵۱ در روستای باشماق از توابع شهرستان میانه از شهرهای استان آذربایجان شرقی، از نیروهای جان برکف سپاه پاسداران و یکی از نیروهای مدافع حرم در تهران بود که در ۱ خرداد ۱۴۰۱ در اقدامی تروریستی توسط رژیم صهیونیستی  به ضرب گلوله به شهادت رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha