کد خبر 202274
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶

در آیین رونمایی از کتب نشر شاهد مطرح شد؛

اعلام آمادگی بنیاد شهید در ارائه اسناد و خاطرات شهدا به اهالی هنر و نویسندگان

اعلام آمادگی بنیاد شهید در ارائه اسناد و خاطرات شهدا به اهالی هنر و نویسندگان

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران از آمادگی این بنیاد در ارائه اسناد و خاطرات مربوط به شهدا به اهالی هنر و نویسندگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، ظهر امروز آیین رونمایی از کتب نشر شاهد با حضور سید محمد صادق هاشمی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران و تعدادی از نویسندگان برتر در محل نمایشگاه کتاب در مصلی تهران برگزار شد.

در این مراسم زهرا شیرکوند رییس اداره تالیف، نشر و کتابخانه های ایثار و شهادت گفت: در این مراسم قرار است از ده عنوان کتاب نشر شاهد نظیر؛ «تو را کدامین چشم می بیند»، «لاله های حرم»، «اسی انگوری»، «امان مردم»، «یوسف انقلاب»، «آپولو»، «فرزند طوفان»، «شور شیدایی»، «یستبشرون» و «مهاجر آسمان» رونمایی شود.

وی افزود: ما امروز در خدمت نویسندگانی هستیم که در ثبت این کتب ما را یاری نمودند.

همچنین مریم حجتی خواهر شهید و نویسنده کتاب سینه شهید حجتی با اشاره به نام و یاد شهدا مطرح کرد: متاسفانه به باور عده ای شهدا از سر احساس و یک تصمیم آنی به جبهه رفتند.

وی تصریح کرد: برادر شهیدم و دوستانش همگی شاگردانی ممتاز، اهل مطالعه و مستضعف نگر بودند که پیش از آغاز دوره سربازی با ندای لبیک حضرت امام(ره) در جبهه های حق علیه باطل حضور یافتند.

حجتی با اشاره به فرازی از وصیت برادر شهیدش گفت: در وصیت برادرم آمده است با این که میدانم در این سفر برگشتی وجود نخواهد داشت اما با کمال میل این مسیر را انتخاب میکنم.

 نویسنده کتاب سینه شهید حجتی ادامه داد: شهیدان با داشتن شعور و آگاهی و بدون داشتن تکنولوژی حماسه ایی آفریدند که در جهان بی نظیر شد.

وی با بیان اینکه حماسه شهدا هیچگاه به قلم نمی آید، تاکید کرد: شهدا مردانی بزرگ بودند که پای اعتقادشان ایستادند و بدون هیچ چشم داشتی به جبهه رفتند.

حجتی درباره علل نوشتن این کتاب اظهار داشت: روزی یکی از دانشجویانم پس از کلاس درس گفت من فرزند شهیدم اما نمیخواهم کسی متوجه شود چراکه خجالت میکشم. از این رو ترغیب شدم برای تمام شهدایی که عاشقانه دوستشان دارم کاری انجام دهم.

همچنین در ادامه این مراسم پس از اجرای گروه سرود عاشقان ولایت، رحیم مختومی، جانباز، نویسنده و مدیر مجمع ناشران انقلاب اسلامی بیان کرد: در این مجمع حدود ۱۸۰ ناشر مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به دغدغه رهبرمعظم انقلاب خاطرنشان کرد: یکی از مطالبات رهبر انقلاب جمع آوری خاطرات پدران و مادران شهدایی است که به دلیل کهنسالی از دنیا می روند.

مختومی با بیان اینکه بنیاد شهید از این گنجینه بزرگ بهره مند است، تصریح کرد: اگر این امکان فراهم شود تا تمام این خاطرات گرانبها را ثبت کنیم، میتوانیم آن را در اختیار نویسندگان و نسل آینده نیز قرار دهیم.

مدیر مجمع ناشران انقلاب اسلامی افزود: رهبری طی فرمایشاتی در سال ۹۷ بیان کردند ادبیات دفاع مقدس باید رشدی ۱۰۰ برابری داشته باشد که در اصل ضرورت و نیاز جامعه است.

مختومی اظهار داشت: از این رو مجمع ناشران انقلاب اسلامی این آمادگی را دارد تا دغدغه رهبر معظم انقلاب را در حد توان برطرف کند.

در ادامه این مراسم سید محمد صادق هاشمی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: مکتب ما به واسطه قال صادق ها و قال باقرها زنده مانده است و این اتفاق شدنی نبود مگر به واسط حضور بزرگوارانی که این احادیث را به رشته تحریر درآوردند.

وی افزود: از این رو ترویج سبک زندگی اهل بیت مرهون تلاش نویسندگانی بود که این وقایع را ثبت کردند.

هاشمی تصریح کرد: نشر شاهد در این دوره از نمایشگاه با ۱۸۰ عنوان کتاب که ۴۲ جلد آن نشر جدید است حضور دارد.

 وی با اشاره به بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه کتاب گفت: طبق منویات رهبر انقلاب هنرمندان و مسئولان حوزه های هنری باید به وفور کتاب مطالعه کنند و با اقتباس از کتاب ها تولیدات هنری خود را خلق کنند.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: قرار است دو اثر هنری با اقتباس از دو کتاب تولید شود. همچنین بنا داریم مسابقه کتابخوانی را با همکاری دانشگاه رقم بزنیم. کما اینکه طبق فرمایشات رهبر انقلاب دانشجویان باید کتاب شهدا را بخوانند.

هاشمی بیان کرد: بنیاد شهید آمادگی کامل دارد تا اسناد و خاطرات مربوط به شهدا را در اختیار اهالی هنر و نویسندگان قرار دهد.

وی ادامه داد: سامانه اسناد از تاریخ ۲۲ اسفندماه ایجاد و قریب به ۹ میلیون فایل مرتبط به ایثارگران بارگذاری شد تا زین پس متقاضیان بدون هیچ محدودیتی بتوانند به این اسناد دسترسی پیدا کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha