کد خبر 202269
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳

کاهش قیمت جهانی طلا

کاهش قیمت جهانی طلا

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۱ درصد کاهش به ۲۰۱۶ دلار و ۱۹ سنت رسید.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ قیمت طلا کمی در نخستین ساعات تجارت در آسیا در روز سه‌شنبه کاهش یافت که می‌توان آن را نتیجه هشدار مقامات فدرال رزرو آمریکا درمورد ادامه افزایش نرخ بهره در بحبوحه تورم بالا و ضعف بازار کار آمریکا دانست.

 اما طلا هنوز هم بالاتر از سطح ۲۰۰۰ دلار معامله می‌شود. تقاضا برای این فلز گران‌بها به‌عنوان یک پشتوانه ایمن به‌خاطر ترس از رکود اقتصاد آمریکا در سال جاری میلادی افزایش یافته است. این عامل اصلی‌ترین علت افزایش قیمت طلا در ماه مه بود.

 چهار مقام منطقه‌ای فدرال رزرو آمریکا به‌طور جداگانه اعلام کردند با وجود این‌که بانک مرکزی توانسته پیشرفت‌هایی در مهار تورم طی یک‌سال گذشته داشته باشد، اما اقدامات بیشتری برای رسیدن به هدف تورم سالیانه ۲ درصد نیاز است.

 درست است که فدرال رزرو در اوایل ماه جاری از احتمال توقف روند افزایش نرخ بهره خبر داد، اما حالا مقامات این بانک نسبت‌به توقف این روند در ماه ژوئن مطمئن نیستند.

 این بانک حتی احتمال کاهش نرخ بهره تا پایان سال جاری میلادی را رد کرده است.

 دورنمای افزایش بیشتر نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا به ضرر سرمایه‌های غیر سوددهی مثل طلاست، چون هزینه نگه‌داری آن‌ها را افزایش می‌دهد. اما از طرف دیگر، ترس از رکود اقتصاد آمریکا و بحران بانکی این کشور می‌تواند تقاضا برای این فلز گران‌بها به‌عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش دهد.

 قیمت نقره امروز با ۰.۴۶ درصد کاهش به ۲۴ دلار و ۱۸ سنت رسید و پلاتین با ۰.۱۲ درصد افزایش ۱۰۶۸ دلار و ۲۲ سنت معامله می‌شود.

 در میان فلزات صنعتی، قیمت مس طی یک هفته گذشته به‌ خاطر ترس از بدتر شدن شرایط اقتصاد و دورنمای کاهش تقاضا برای آ

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha