کد خبر 202245
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴

چاپ رمان «بچه‌پرروها» برای دومین‌بار

چاپ رمان «بچه‌پرروها» برای دومین‌بار

رمان پلیسی «بچه پُرروها» نوشته فردریک دار با ترجمه عباس آگاهی توسط انتشارات جهان کتاب به چاپ دوم رسید.

به گزارش گروه فرهنگی حیات، رمان «بچه پُرروها» نوشته فردریک دار با ترجمه عباس آگاهی به‌تازگی توسط انتشارات جهان کتاب به چاپ دوم رسیده است. این‌کتاب که چاپ اولش تیرماه سال ۱۳۹۴ چاپ شده،‌ پنجاه‌وچهارمین عنوان مجموعه پلیسی «نقاب» است که انتشارات جهان کتاب از سال ۱۳۹۰ چاپ آن را آغاز کرده است.

«آسانسور»، «مرگی که حرفش را می‌زدی»، «کابوس سحرگاهی»، «چمن»، «قیافه نکبت من»، «بزهکاران»، «بچه‌پُرروها»، «زهر تویی»، «قاتل غمگین»، «تصادف»، «تنگنا»، «دژخیم می‌گرید»، «اغما»، «نان حلال»، «مردِ خیابان»، «قتل عمد؟»، «دفتر حضور و غیاب»، «آغوش شب»، «آدم که نمی‌میرد»، «قرار ملاقات با یک نامرد» و «زندگی دوباره» عناوین رمان‌هایی به‌قلم دار هستند که از سال ۹۰ تا امروز با ترجمه عباس آگاهی در قالب مجموعه نقاب منتشر شده‌اند.

شخصیت اصلی داستان «بچه‌پرروها» الیزابت دختر جوانی است که همراه با دایی و قیّم خود، در خانه ای در پروانس زندگی می کند. خانه مذکور کهنه شده و چنگ چندانی به دل نمی زند. این خانه در ضمن محل کسب و کار الیزابت و دایی اش نیز هست؛ یک سمساری که سر در آن نوشته شده است: عتیقه فروشی. توریست ها گه گاه به این خانه سر می زنند و بین خرت و پرت ها سر و گوش آب می دهند. دایی، بازیگر بازنشسته کمدی فرانسز است و با طمطراق تمام، خانه را «شاه نشین» می نامد. او عکس بزرگی از خودش را در لباس رسمی و سی سال جوان تر، به دیوار خانه آویزان کرده است. او برای تازه واردان درباره ماجراهای دروان بازیگری اش، پرچانگی می کند. شخصیت دایی که ژولین ماتیاس نام دارد، زندگی فقیرانه خود را با یک مستمری اندک و فروش ناچیز عقیقه فروشی به گردشگران، اداره می کند.

در ادامه داستان الیزابت جوان، در آرزوی رهایی از این زندگی کسالت بار، با دار و دسته ای از جوان های موتورسوار و پر شر و شور آشنا می‌شود؛ گروهی از فرزندان اهالی، صاحبان مشاغل و ... که در گشت و گذارهای پرسروصدای خود، به خانه ماتیاس پیر هم سر می زنند. ماتیاس اسم این گروه را «بچه پرروها» گذاشته است. الیزابت در آرزوی پیوستن به این گروه همسالانش، به هر دری می زند و سرانجام با ترفندی، موتورسیکلتی بسیار پرقدرت تر و باشکوه تر از موتورهای وسپای بچه پرروها، تهیه می کند و پس از ماجراهای بسیار، به عضویت گروه در می آید. به این ترتیب، ماجراهایی پیش می آید که در نهایت به رویارویی پیروزمندانه بچه پرروها با یک جنایکار بی رحم منجر می‌شود.

گفتنی است «بچه‌ پرروها» در ۲۳ فصل نوشته شده است.چاپ دوم این‌کتاب با ۲۰۴ صفحه، شمارگان ۲۵۰ نسخه و قیمت ۱۲۰ هزار تومان عرضه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha