کد خبر 202228
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶

به مناسبت اولین سالروز درگذشت مادر مکرمه شهیدان صنیع‌خانی:

وصایایی از جنس نور/ شهیدان صنیع خانی و پیوند عمیق با ولایت و رهبری انقلاب 

وصایایی از جنس نور/ شهیدان صنیع خانی و پیوند عمیق با ولایت و رهبری انقلاب 

حاجیه خانم سیده منصوره میره‌ای، مادر شهیدان والامقام سردار شهید سید محمد و سیدحسن صنیع‌خانی با تقدیم فرزندان رشید خود در راه انقلاب، الگویی از ایثار و شکیبایی مادران شهدا بود. در سایه سار مهر مادرانه اش فرزندانی ولایی رشد یافتند که راه انقلاب و ولایت مجاهدت نمودند و استوار بر این راه باقی ماندند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ حاجیه خانم سیده منصوره میره‌ای، مادر شهیدان والامقام سردار شهید سید محمد و سیدحسن صنیع‌خانی با تقدیم فرزندان رشید خود در راه انقلاب، الگویی از ایثار و شکیبایی مادران شهدا بود. در سایه سار مهر مادرانه اش فرزندانی ولایی رشد یافتند که راه انقلاب و ولایت مجاهدت نمودند و استوار بر این راه باقی ماندند. پایگاه خبری حیات به  مناسبت  اولین سالروز درگذشت مادر مکرمه شهیدان صنیع‌خانی بخش هایی از وصایای این مادر و فرزندان شهیدش را منتشر می‌کند.

وصیت می‌کنم به راه امام (ره) و اطاعت و حمایت از رهبر معظم انقلاب
مرحومه منصوره میره‌ای مادر شهیدان صنیع خانی: افتخار می‌کنم دو فرزندم را در دفاع از اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم نمودم. از خداوند "ارحم الراحمین" مسئلت دارم این بنده ضعیف را عفو بفرماید و فرزندان شهیدم را ذخیره قبر و قیامت من قرار دهد. به همه فرزندان عزیزم و همسرانشان، بستگان و دوستان محترم وصیت می‌کنم به پیمودن راه امام(ره) و اطاعت و حمایت از رهبر معظم انقلاب حضرت "آیت الله خامنه‌ای" و در حمایت از انقلاب اسلامی که ثمره خون بهترین جوانان عصر حاضر است، لحظه ای غفلت نکنند. مسیر غیر از این، انحراف و موجب تباهی و خسران دنیا و آخرت است.
به کلیه فرزندانم تاکید می‌کنم که تمام جلسات روضه اهل بیت(ع) و آموزش قرآن و اخلاق برای بانوان محترم و نوجوانان و جوانان عزیز ادامه یابد. تاکید میکنم مراسم‌هایی که برای یادبود من برگزار می‌شود باید پیامش دعوت به تقوای الهی و اخلاق اسلامی، تذکر سفر سخت آخرت، حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت فقیه باشد. 

وصایایی از جنسن نور/  شهیدان صنیع خانی و پیوند عمیق با ولایت و رهبری انقلاب 

انقلاب به رهبری امام خامنه ای تحویل امام زمان (عج) خواهد شد

سردار شهید سید محمد صنیع خانی: همانطور که پدر بزرگمان پیر جماران امام خمینی (ره)  در وصیت شان فرمودند؛ با دلی آرام از حضور شما مرخص می شوند، ان شا الله مطمئن باشید که انقلاب و حکومت به رهبری امام خامنه ای تحویل آقا امام زمان (عج) خواهد شد.
ان شا الله به زودی با لطف خداوند و با رهبری امام خامنه ای مشکلات بر طرف خواهد شد. 
از مسئولین عزیزم خواهش می کنم نگذارند نیروهای مخلص انقلاب و بسیجی های عزیز و جانبازان و خانواده های معظم شهدا، زجر کشیده های انقلاب مورد کم لطفی بعضی از زیر دستان ادارات قرار گیرند. 
اینها برکت های انقلابند. خدای نکرده ناراحتی آنها باعث بی برکتی و ناخشنودی خداوند خواهد شد. بنده کوچکتر از این حرف ها هستم ولی به طرف بیمارستان در حال حرکت هستم گفتم چند کلمه ای بنویسم عذر و پوزش می خواهم از خدای منان درخواست می کنم من را با امام عزیزم و شهدا محشور کند.
ان شاء الله که شهادت اینجانب مورد قبول خداوند و امام و امت قرار گرفته باشد. از قول من به تمام برادران و خواهران بگویید که همانطور که امام فرموده اند پیروز خواهیم شد و از کشته شدن سرد نشوید که پرچم اسلام با خون نگهداری شده است.

وصایایی از جنسن نور/ شهیدان صنیع خانی و پیوند عمیق با ولایت و رهبری انقلاب 

تا ظلم و استعمار وجود دارد باید بجنگیم

شهید سید محمد حسن صنیع خانی: «این فکر را از عقلتان بیرون بیاورید که ما به زودی جنگمان تمام می‌شود بلکه ما تا موقعی که پرچم حسین (ع) را در تمام کشورها و جهان بر پا نکنیم باید بجنگیم تا موقعی که ظلم و استعمار وجود دارد ما باید بجنگیم»

گفتنی است؛ سردار شهید سید محمد صنیع خانی بنیانگذار و فرمانده ترابری سپاه بود. از ابتدای جنگ تحمیلی با ایجاد مرکز اعزام نیروی سپاه در محل لانه جاسوسی آمریکا، مسئولیت اعزام رزمندگان را به مناطق عملیاتی بر عهده داشت. وی نقش موثر و تعیین کننده ای در ایجاد تحرک در یگان‌های رزم و پشتیبانی و رفع کمبود وسائل نقیله سنگین ایفا نمود و به شایستگی از عهده این وظیفه خطیر بر آمد. آن سردار جانباز شهید در سال ۱۳۷۴ بر اثر عوارض ناشی از جراحات شیمیایی به شهادت رسید.

وصایایی از جنسن نور/ شهیدان صنیع خانی و پیوند عمیق با ولایت و رهبری انقلاب 

شهید «سید محمد حسن صنیع خانی»  هفدهم فروردین ماه ۱۳۴۵در تهران چشم به جهان گشود. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت.دانش‌آموز بود و ۱۷ ساله‌ داشت که  در عملیات بیت‌المقدس  دهم اردیبهشت ۱۳۶۱، در فکه بر اثر اصابت ترکش به قلب، توسط نیروهای بعثی به درجه رفیع شهادت نائل آمد. مزار او در قطعه ۲۶ بهشت زهرا قرار دارد.

لازم به ذکر است؛ مراسم عزاداری شهادت امام صادق (ع) و بزرگداشت اولین سالگرد رحلت ام الشهداء حاجیه خانم سیده منصوره میره ای (مادر شهیدان صنیع خانی ) روز سه شنبه ۲۶ اردیبهشت بعد از نماز عصر با نوای حاج داود شفیعی  مسجد الرسول (ص) نازی آباد برگزار می شود.

گزارش: محمدحسنی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha