کد خبر 202200
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱

سردار هادیانفر در گفتگو با «حیات»:

راندن موتورسیکلت توسط بانوان خلاف قانون جمهوری اسلامی است

راندن موتورسیکلت توسط بانوان خلاف قانون جمهوری اسلامی است

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه راندن موتورسیکلت توسط بانوان خلاف قانون جمهوری اسلامی است، گفت: در حقیقت شرط استفاده از تمام وسایل دوچرخ اعم از برقی و بنزینی که دارای نیروی محرکه هستند گواهینامه معتبر و قانونی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، تهران و شهرستان ندارد؛ این روزها با افزایش تعداد موتورسیکلت سواران زن رو به رو هستیم که عموما بدون واکنش ماموران راهور اقدام به تردد در سطح معابر می کنند. حال سوال اینجاست که آیا چنین ترددهایی قانونی است و در صورت بروز حادثه قانون برای این دست از راکبان موتورسیکلت ها چه تدابیر قانونی اندیشه شده است؟

سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور فراجا در پاسخ به این سوالات در گفتگو با خبرنگار اجتماعی «حیات» گفت: متاسفانه در این خصوص باور غلطی در ذهن شهروندان ایجاد شده است که راکبان موتورسیکلت های برقی نیازی به اخذ گواهینامه ندارند درصورتی که اینچنین نیست.

وی افزود: در حقیقت شرط استفاده از تمام وسایل دوچرخ اعم از برقی و بنزینی که دارای نیروی محرکه هستند گواهینامه معتبر و قانونی است.

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به قانون راهنمایی و رانندگی اعلام کرد: قید عنوان خانوم یا آقا به جز اخذ گواهینامه موتورسیکلت در هیچ قسمتی از قانون راهنمایی و رانندگی درج نشده است. اما مطابق بند 20 قانون راهنمایی و رانندگی «صدور گواهینامه رانندگی موتور سیکلت برای مردان» بر عهده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است. از این رو راندن موتورسیکلت توسط بانوان خلاف قانون جمهوری اسلامی هست.

سردار هادیانفر با بیان اینکه قانون راهنمایی و رانندگی کشور مصوبه هیات وزیران است، تصریح کرد: از این رو پلیس راهور هیچگاه پیشنهاد بازنگری قانون موجود را ارائه نمی کند و باید این امر توسط دولت صورت بگیرد.

وی در پایان خطاب به بانوان موتورسوار خاطر نشان کرد: در صورت مشاهده بانوان موتورسوار در سطح شهر، دستگاه جریمه و توقیف خواهد شد و در صورت بروز سوانح فرد راکب از لحاظ حقوقی متحمل جریمه های سنگین می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha