کد خبر 202192
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳

وزیر اقتصاد و دارایی خبر داد؛

پیگیری برای تسهیل در فرآیند بانکی حج در اجلاس جده

پیگیری برای تسهیل در فرآیند بانکی حج در اجلاس جده

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: برای تسهیل در فرآیند بانکی حجاج و همچنین تسریع در فرآیند پروازهای حج، جلسات مفصلی با مقامات سعودی داشتیم.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ «احسان خاندوزی»، وزیر اقتصاد و دارایی، گفت: در اجلاس جده که با حضور ۵۷ کشور اسلامی  در عربستان سعودی برگزار شد، در ابتدا توافقات بسیار خوبی با بانک توسعه اسلامی صورت گرفت که در مورد پروژه‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری  چند سالی دچار تاخیر  بود  با این توافق جدید اجرای آنها در کشور سرعت خواهد گرفت.

به گفته وزیر اقتصاد و دارایی، از فرصت دیپلماسی اقتصادی و  فرصت پیگیری سیاست  همسایگی و  منطقه ای دولت استفاده کرده ایم که بتوانیم با طرف های اقتصادی خودمان وارد مذاکره شویم.

او می گوید: مذاکرات دوجانبه ای بین ایران - عمان ،ایران- عراق وامارت وسایر  وزاری اقتصادی صورت گرفت و همچنین  جلسه ای مفصلی با همتای سعودی برگزار شد وبا توجه از سر گیری روابط  بین ایران و عربستان  مقامات اقتصادی تاکید کردند که باید  زمینه های اقتصادی به سرعت  فراهم شود.

خاندوزی گفت:  پیشنهادی در جلسه مطرح شد که با استقابل جدی طرف اقتصادی همراه شد  پیشنهاداتی از جمله تسهیل فرآیند  حج از جهت بانکی،  مسئله پروازها  و رفت- آمد تجار ایرانی ظرف سه ماه آینده پیگیری خواهد شد و  مدیران شرکت های  دو کشور برای رسیدن توافقات بخش خصوصی جلساتی را برگزار کردند.

او گفت: در حوزه سرمایه گذاری هم پیشنهاد هایی از سمت دو طرف   مطرح  و مقرر شد پیگیری های بیشتری در حوزه سرمایه گذاری مشترک در بخش نفت ،گاز ، محصولات دانش بنیان ودارویی و نیروگاهی با استقابل طرف سعودی همراه بود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha